Ztracená faktura

Dobrý den,
v prosinci 2019 jsem mailem odeslal dvě faktury svému dlouholetému zákazníkovi. Teprve v dubnu 2020 jsem zjistil, že faktury nejsou uhrazené a zákazník, naopak, zjistil, že faktury se "zatoulaly". Jak správně a "bezbolestně" zajistit, aby faktury byly uhrazeny a vše bylo uděláno správně. Jsem OSVČ, ale zároveň plátce DPH v čtvrtletním režimu, zákazník je plátce DPH v měsíčním režimu. Moje faktury u mne proběhly přiznáním DPH i kontrolním hlášením, u zákazníka z výše uvedeného důvodu nikoli.

Děkuji a přeji pěkný den
Ctibor Kánský

ctibor.kansky@sez­nam.cz

Ctibor
27. 4. 2020 14:45

Odpověď

Dobrý den pane Ctibore,
nic se neděje,nejdůle­žitější je,že jste faktury zaevidoval do DPH za příslušný měsíc.
A zákazník,ten na to má až 3 roky,což je promlčení lhůta.Nemusí tedy zahrnout tyto faktury do stejného období.
Semerádová-daňový poradce

Ilona Semerádová (daňový a účetní poradce)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).