4 důvody, proč si najít „digitálního“ účetního

 Autor: shutterstock
Pokud jste v on-line prostředí jako doma, najděte si účetního, který je na tom stejně. Nemusíte se vůbec scházet osobně a ušetříte čas i peníze.
3. 8. 2021

Sdílet

Během pandemie si lidé uvědomili, že nemusí nezbytně sedět v kancelářích a že velkou část schůzek vyřídí i na dálku. Také zjistili, že je to mnohdy efektivnější – netráví hodiny na dálnici a neplatí za benzin.

Proto si podnikatelé začínají hledat účetní i podle toho, jak zvládají pracovat na dálku. Účetní tyto informace zpravidla neuvádí na svých webových stránkách, proto se jich před zahájením spolupráce musíte vždy zeptat. Případně si takového účetního rovnou najdete v jediném českém seznamu účetních, kteří jsou připravení pracovat na dálku.

Pojďme se nyní podívat, jaké konkrétní výhody on-line spolupráce přináší.

1. Odpadá předávání podkladů

Faktury svému účetnímu v krabici od bot už asi nenosíte, ale dost možná je skenujete a posíláte e-mailem. To všechno je zbytečná práce.

Díky moderním službám  to jde i mnohem jednodušeji. Pokud používáte fakturační službu, jako je třeba iDoklad, svému účetnímu udělíte přístup. On se jen přihlásí a sám si stáhne všechny vaše vydané faktury. Takže přeposílání e-mailem vám úplně odpadne.

Ve fakturačních programech můžete evidovat i přijaté faktury. Přes aplikaci v mobilu načtete QR kód a údaje z faktury se automaticky přenesou do iDokladu. Odtamtud si je účetní snadno stáhne.

2. Účetní služby jsou levnější

Pokud máte dokladů víc, vašemu účetnímu zabere několik hodin, než doklady přepíše do účetního programu. Tento čas vám pochopitelně naúčtuje.

Jiná situace nastává, pokud vaše fakturační služba umožňuje přímé propojení s účetním programem. Potom si účetní data importuje a nemusí je přepisovat. Tuto funkci využívá například účetní Kateřina Knotková, která má účetní program Money S3. „Klienti, kteří iDoklad používají, mají mé služby levnější. Musí si sice koupit předplatné iDokladu, ale stále je to vyjde levněji, než kdyby mi museli platit za hodiny přepisování dokladů,” vysvětluje účetní z Prostějova.

3. Můžete mít účetního i z druhé konce republiky

Schopní účetní ve vašem městě už neberou nové klienty? Nic se neděje. Můžete mít klidně účetního z druhého konce republiky. Podklady si předáte přes fakturační službu, případně přes sdílenou složku v cloudu. Dokumenty pro úřady odevzdáte přes datovou schránku, takže nepotřebujete, aby za vás účetní chodil fyzicky na úřady v místě vašeho sídla.

Spolupráci na dálku oceníte i tehdy, pokud máte specifický byznys, třeba bazar. V této oblasti platí zvláštní režim DPH, a pokud ve vašem městě není nikdo, kdo by se mu věnoval, můžete si najít daňového poradce odjinud.

4. Dostanete 50% slevu na iDoklad

Abyste lépe našli „digitálního“ odborníka, iDoklad vytvořil jediný český seznam účetních a daňových poradců, kteří jsou připravení pracovat na dálku. Všichni, které najdete v přehledu, prošli certifikací a umí na dálku spolupracovat s klientem fakturujícím v iDokladu. Navíc pro své klienty mají 50% slevu na jejich první tarif u iDokladu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).