5 tipů jak vybavit open space pro efektivní práci zaměstnanců

Ilustrační obrázek Autor: Freepik.com
Ilustrační obrázek
Open space kanceláře se stávají trendem ve světě práce. Jejich hlavní výhodou je úspora nákladů a lepší možnosti týmové spolupráce. Ale, jak předejít rušení a hluku a zajistit, aby se zaměstnancům pohodlně pracovalo? Podívejte se na naše tipy.
9. 1. 2024

Sdílet

1. Zmírněte hluk

V open space kancelářích je často největším problémem právě hluk a ruch. Vhodným řešením je investice do akustických panelů na stěny a stropy nebo do paravánů, které pomohou snížit hluk a zároveň dodají interiéru na stylu. Můžete také přidat další nábytek, který dokáže zvuk absorbovat.

2. Vytvořte soukromí a klid pro zaměstnance

Je důležité, aby zaměstnanci měli pocit soukromí. Přepážky mezi stoly jsou jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout. V open space může být vyřizování telefonních hovorů poněkud otravné. Proto zřiďte speciální zóny pro telefonování, aby ostatní nebyli rušeni. Využít můžete i akustických boxů či místností.

3. Efektivně rozmístěte stoly

Umístěte pracovní stoly tak, aby týmy, které často spolupracují, seděly blízko sebe. Zohledněte také individuální pracovní preference – někdo potřebuje ticho, jiný preferuje rušnější prostředí.

4. Vybudujte odpočinkové zóny

Nenechávejte zaměstnance sedět u počítače celý den. Vyhraďte prostor pro odpočinek s pohodlným nábytkem jako jsou křesla, pohovky nebo dokonce houpačky. Dopřejte jim místo, kde si mohou oddechnout, než se ponoří zpět do pracovních úkolů. K odreagování pomůže i oblíbený stolní fotbálek nebo šipky.

5. Využijte profesionálních služeb

Pokud si nejste jisti, jak open space kancelář vybavit, můžete využít služby architektonického studia, které vám s realizací a návrhem open space kanceláře pomůže. V mnoha případech poskytují také 3D vizualizaci, díky níž získáte jasnou představu o tom, jak bude open space vypadat v reálu.

Autor: Freepik.com

Další tipy pro vybavení open space kanceláře

Nezapomeňte na zeleň. Zelené rostliny zlepšují kvalitu vzduchu a zvyšují pocit pohody, což se hodí zejména v místnosti, kde je větší koncentrace lidí. Pokojové květiny navíc dokáží celý prostor zútulnit.

Zdaleka ne všichni pracovníci v kanceláři preferují při práci sezení na kancelářské židli. Zkuste jim dopřát pozici, která je pro ně komfortní. Nabídněte jim možnost práce ve stoje s flexibilními kancelářskými stoly, respektive elektrickými nastavitelnými stoly

V kanceláři by mělo být i dobré osvětlení. Je potřeba zajistit dostatečné množství přirozeného světla nebo kvalitních světelných zdrojů, které dokáží zlepšit náladu a produktivitu.

Posledním tipem jsou tiché zóny. Pro zaměstnance, kteří potřebují soustředění, vytvořte speciální tiché zóny.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).