Affiliate jako ideální online marketingový kanál v nadcházejícím období

Ilustrační obrázek Autor: Dognet
Ilustrační obrázek
Pokud již řešíte nebo vás čeká optimalizace nákladů na online marketing, využijte výhody affiliate naplno.
24. 5. 2022

Sdílet

Již od počátku letošního roku sledujeme stagnaci či dokonce pokles tržeb e-shopů, což se stalo poprvé od roku 2010. Netýká se to všech, nejvíce ale velkých a středních hráčů, kteří se nestihli rychle přizpůsobit aktuální situaci na trhu, zejména inflaci. Dá se očekávat, a mnohde se tak již děje, že e-shopy budou opět detailně analyzovat své náklady a investice do online marketingu. Affiliate marketing je jedním z kanálů, který nabízí mnoho výhod právě v nadcházejícím období.

Affiliate kampaň dokáže přinést 5–15 % nových objednávek a funguje čistě na principu odměny až ze zaplacené objednávky či za získaný lead. Affiliate publisheři přebírají riziko investice do reklamy inzerenta, sami investují do rozvoje propagace, testují a hledají nové zdroje trafiku a objednávek. Inzerent tak získá čistě výkonnostní kanál, dlouhodobě stabilní výkon za jím stanovených ekonomických podmínek s minimálním ekonomickým rizikem.

Dognet jsme od počátku roku zaznamenali následující trendy:

  • Přesun nákupů do levnějších variant produktů anebo naopak do luxusnějšího zboží;

  • Délka nákupní cesty se prodlužuje, zákazníci se déle rozhodují, než nakoupí;

  • Počet touchpointů na nákupní cestě se prodloužil o 20 % oproti roku 2021 (týká se zejména non-FMCG zboží), PNO se tak zvyšuje;

  • Zákazníci mnohem více využívají výprodejové a slevové akce a cashbacky;

Inzerenti se opět začínají zaměřovat na své KPIs, návratnost investic do reklamy a další náklady související z online marketingem. Affiliate marketing, který je dnes již nedílnou součást online marketingového mixu většiny středních a velkých e-shopů, s sebou přináší výhody, které jiné reklamní kanály nabídnout nemohou.

1. Žádné jednorázové ani jiné fixní poplatky

V Dognet inzerent neplatí žádné vstupní, integrační ani jiné měsíční paušální poplatky. Pouze a jen provizi ze zaplacené a nevrácené objednávky. E-shop tak má náklady zcela pod kontrolou a vždy odpovídají výkonu v počtu doručených objednávek.

2. Riziko investice do reklamy nese publisher

Při affiliate spolupráci neplatí e-shop za zobrazení reklamy, PR článek či recenzi, ani za prokliky, ale až za zaplacenou a nevrácenou objednávku. Riziko investice nese publisher, který potenciálního zákazníka na e-shop inzerenta přivede. Publisher tak zobrazuje reklamu a přivádí trafik zdarma a čeká, až jestli daný zákazník nakoupí.

3. Žádný kredit předem, nulový dopad do cash-flow

U Dognet platí inzerent provizi z objednávky až po jejím zaplacení zákazníkem a zároveň pouze, pokud zákazník objednávku v zákonné lhůtě nevrátí. Faktura je splatná do 30. dnů po skončení fakturovaného kalendářního měsíce. A tedy v situaci, kdy má e-shop většinu objednávek zaplacených, a navíc má zaplaceno mnoho objednávek již i z měsíce aktuálního. Předem se u Dognet neplatí, dopad do cashflow je tak nulový.

4. Garance PNO, resp. 1 objednávka = 1× provize

Za 1 objednávku zaplatí inzerent pouze 1× provizi. Není důležité, kolik prokliků, resp. touchpiontů u affiliate publishrerů návštěvník udělal. Provizi odstane vždy pouze ten publisher, který je zaznamenán jako poslední affiliate proklik před odesláním objednávky. PNO za affiliate se u Dognet vždy = provizi.

5. Optimalizace PNO dle strategie a cílů

Tím, že u Dognet neplatí inzerent žádné fixní poplatky, vždy platí PNO (affiliate) = provize. A výši strukturu provize si nastavuje každý inzerent sám dle svých cílů, strategie, role affiliate v mixu. Provize, a tedy PNO, lze nastavit a optimalizovat dle mnoha kritérií, např:

  • Dle typu publishera (Obsah Cashback, Kupon) a jeho role v nákupní cestě, mj. toto je dnes již zcela běžné rozdělení;

  • I Obsahové publishery lze rozdělit do více skupin dle toho, jakým způsobem propagaci dělají a jakou přidanou hodnotu inzerentovi přináší;

  • Jednotlivé typy můžete v kampani zcela zamítnout, pakliže se vám do strategie nehodí;

  • Dle Kategorie produktu či přímo Značky, Výrobce či Produktové řady;

  • První a opakovaný nákup stejného zákazníka;

  • Matrix jako kombinace více uvedených možností najednou;

Díky vlastnímu affiliate systému jsme navíc v Dognet schopni nastavit provize individuálně dle možností a potřeby každého inzerenta až na úroveň jednotlivých publisherů. 

6. Nastavení délky „cookie“ dle role publishera

Po uplynutí nastavené délky cookie se provize affiliate publisherovi již neplatí, i když nakonec přivedený zákazník nakoupí. Délka cookie by měla odpovídat délce nákupní cesty a opět ji vždy stanovuje inzerent dle svého e-shopu. Délku platnosti cookie lze nastavit různě pro jednotlivé typy partnerů a jejich role. S tímto Vám nejlépe poradí affiliate síť nebo affiliate specialista.

7. S affiliate sítí ušetříte personální náklady

Spolupráce s affiliate síť vám nabízí nejen technické, ale i personální zastřešení kampaní, odbornost, a dlouholeté zkušenosti. Vy tak nepotřebujete specialistu a tím ušetříte mzdové náklady.

Pokud nejste s výsledky svých affiliate kampaní spokojeni či hledáte cesty, jak optimalizovat náklady, neznamená to hned affiliate kampaně ukončit. Je mnoho možností, jak lze výkon a KPIs optimalizovat při udržení smysluplného výkonu. V Dognet vám rádi poradíme a představíme řešení přesně pro váš e-shop.


Autor: Dognet
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).