Řada českých domácností se tak snažila pomocí slevových kuponů na vánočních nákupech ušetřit. Následkem rostoucí míry inflace zdražuje zboží i služby. Zdražování ještě více pocítily české domácnosti v předvánočním období, které se již tradičně nese v duchu nákupů vánočních dárků. Z výsledků Českého statistického úřadu (ČSÚ) vyplývá, že v listopadu 2022 spotřebitelské ceny meziročně vzrostly o 17,2 %.
Tento vysoký nárůst oproti měsíci listopadu 2021 znamenal pro české spotřebitele a domácnosti čáru přes rozpočet. Mnoho z nich se proto rozhodlo pro předvánoční nákup zboží a služeb se slevou, kterou umožňují online kupony – alespoň tak vyplývá ze statistik expertů ze slevového portálu Promocodius, což je jedno z největších online tržišť s aktuálními kupony a promo kódy na trhu.
Výhodnější nákupy přes internet již několik let vévodí Vánocům
Zvýšenou poptávku po způsobech, jak za vánoční dárky ušetřit, potvrzuje i projektový manažer Promocodius Alisa Sklyarova, který poznamenal: „Ačkoliv musím přiznat, že byl počet uživatelů, kteří přišli na naše stránky pro vánoční promo kódy, nižší než v roce 2021, kdy jsme dosáhli rekordního počtu použitých online kuponů, stále byl vyšší, než jsme vzhledem k ekonomické nestabilitě očekávali.“
Z výsledků statistik expertů ze slevových stránek za posledních pět let vyplývá, že promo kódy a slevy táhnou – k jejich použití se Češi uchylují již na tzv. Black Friday neboli „Černý pátek“, který proběhl na konci listopadu minulého roku a přinesl s sebou řadu slevových akcí v předních internetových obchodech. Řada Čechů v jeho rámci nakupovala výhodněji právě vánoční dárky – ať už se jednalo o oblečení, kosmetiku, nebo elektroniku a další spotřební zboží, nebo dokonce služby.
Online nakupování jako zajetý trend!
Česká republika bývá často označována za „Ráj e-shopů“. Čísla mluví jasně – v České republice je více než padesát tisíc e-shopů, což z ČR činí e-shopovou velmoc. V Evropě se tak pyšníme vůbec nejvyšším počtem internetových obchodů v přepočtu na obyvatele.
Zájem o nakupování přes internet nejprve v roce 2020 zesílila pandemická krize. V minulém roce pak zájem rostl vlivem krize životních nákladů – tentokrát však Češi na internetu hledali nejvýhodnější nabídky, které je díky slevovým portálům možné nalézt na jednom místě. Podle expertů se vzhledem k nepolevující inflaci obliba slevových stránek očekává i v tomto roce.
Díky online kuponům a promo kódům, jako je třeba slevový kod Elnino na zvýhodněný nákup kosmetiky, je možné ušetřit až několik desítek procent, což je nabídka, na kterou čeští spotřebitelé slyší.
Kdo nejčastěji používá online kupony k výhodnějším nákupům?
Z výsledků statistik společnosti PromoCodius vyplývá, že nejčastějšími uživateli online kuponů jsou lidé ve věku 18 až 44 let. Ti tvoří 75 % z celkového počtu návštěvníků slevového portálu. Nejčastějším typem zboží, které spotřebitelé hledají na internetu se slevou, je oblečení, doplňky a obuv, následuje kategorie s vybavením do domácnosti a na zahradu. Stále vyhledávanější je však také sleva na nákup kosmetiky, potravin nebo lékárenského zboží.
Promocodius České je online platforma, které nabízí aktuální kupóny, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Společnost byla založena v roce 2016. Působí na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.