E-Business Forum, to jsou inspirativní přednášky, velká debata osobností české e-commerce, networking a jedinečné prostory Centra současného umění DOX. Buďte u toho 3. října s námi. Na programu jsme pracovali i během prázdnin. Momentálně nabízí třináct přednášek a jednu velkou debatu osobností z české e-commerce scény. Vstupenky můžete letos pořídit za symbolickou cenu.
Průřez letošním #EBF24:
✔️Retail média
✔️Dopady AI na e-business
✔️ Rozvoj digitálních tržišť
✔️ Expanze e-shopů na mezinárodní trhy
✔️Aktuální legislativní změny
✔️Efektivní řízení e-commerce byznysu a překonání nástrah trhu: Debata osobností české e-commerce
CO NABÍZÍ LETOŠNÍ PROGRAM
Velká debata jedniček na trhu
I tento ročník odstartujeme debatou s výraznými osobnostmi českého online obchodu. Jak efektivně řídit e-commerce byznys a ustát nástrahy trhu? Svůj pohled na věc sdělí: Petr Bena z Alza.cz, Tomáš Braverman ze Slevomatu, Soňa Fialková z e-shopu Spokojený pes, Tomáš Vala ze SIKO Koupelny a Martin Wallner z Mixitu. Debatu bude moderovat šéfredaktor webu Lupa.cz David Slížek.
Ovečkárna – Zabalíme Evropu do ovčí vlny
Jedním z hlavních pilířů růstu Ovečkárny je expanze. E-shop s hřejivým sortimentem chce zákazníkům po celé Evropě ukázat, že vlna je skvělý materiál a má nespočet využití. Které země jsou pro e-shop zajímavé, jak se vybírají a jak se na stávajících trzích daří? Ondřej Machala dále prozradí, kam chce Ovečkárna směřovat v letošním roce a kam v dalších letech. Představí nám důležitost profitability jednotlivých trhů a jak se počítá, marketing, cenotvorbu a produktovou skladbu jednotlivých trhů.
Využití AI v E-Commerce: Příklady z Notina
Umělá inteligence se stává stále zásadnějším nástrojem v digitálním světě. Michal Mašika nás během přednášky provede konkrétními příklady, jak umělá inteligence transformuje každodenní provoz v Notinu. Dozvíme se, jak se využívá k optimalizaci procesů, zlepšení zákaznické zkušenosti a zvyšování efektivity. Přednáška vám pomůže pochopit, jak může AI přinést konkurenční výhodu i vašemu podnikání.
Úspora až 20 % a zároveň více dokončených plateb. Víme, jak na to
Poskytovatel platební brány a platebních terminálů ComGate měsíčně zpracuje miliony transakcí.
Kupujícím nabízí možnost zpětné vazby. Postřehů posbírá přes 10 tisíc měsíčně. Díky nim své služby vylepšuje a drobnými krůčky zvedá konverzi. ComGate přispívá k úspěchu klientů větším počtem dokončených objednávek. Jakub Ouhrabka během svého příspěvku představí řešení pro expandující do zahraničí nebo pro e-shopy, na nichž nakupující často platí business kartou. Zaměří se také na e-obchody s nízkou průměrnou hodnotou objednávek, i na ty mega velké, co řeší uživatelský zážitek v košíku.
Právní peklo na čtyři: TEMU
V poslední době si čínské internetové tržiště Temu získává stále větší oblibu mezi českými zákazníky. Na druhou stranu agresivní reklamní kampaně probouzí obavy u mnoha místních provozovatelů e-shopů. Temu přináší neuvěřitelně nízké ceny, které svádějí k přehlížení kvality. Jaká je ale skutečná cena těchto levných nákupů? Na přednášce se Petra Stupková z advokátní kanceláře Legitas zaměří na právní výzvy a rizika spojená s marketplaces a nabídne praktické rady pro spotřebitele i samotné eshopaře.
Klienti versus agentury: Harmonie nebo válka?
Nekonečná diskuze o vztahu mezi agenturou a klientem. Může být harmonický? Je to vůbec možné? Nebo je to nemožné? V přednášce Jana Gemricha z Foodory se klienti i agentury dozví tipy, jak ke vztahu přistupovat a jak ho zlepšit (nebo zhoršit).
Jak si v retail médiích nenechat ujet vlak z pohledu retailera
Retail média už několik let víří stojatými vodami mediálního mixu. Reklamní zadavatelé touží po prodejně efektivnějších formách reklamy a hlubší datové znalosti svých zákazníků. A jsou za to ochotni platit podstatnou částí svých marketingových rozpočtů. Jak se přizpůsobit tomuto trendu v českých podmínkách? Jaké technologie a formáty zvolit? Čemu se raději vyhnout a jak taková modernizace dokáže ovlivnit váš byznys? Odpovědi nejen na tyto otázky najdete v přednášce Jaroslava Sodomky z komunikační skupiny Publicis Groupe, ta v sobě integruje všechny marketingové disciplíny do jednoho celku.
Jak na úspěšné retail media kampaně v Česku
Přednášky se chopí Michal Slávik a Avetis Švamberk ze společnosti Transact. Ta se zaměřuje na e-commerce a retailová média, pomáhá e-shopům s jejich přítomností na marketplaces a zviditelňuje jejich nabídky. Ve společné přednášce nám pánové ukáží, jak zvýšit prodeje v rámci retail media platforem.
Retail Media – snadno a profitabilně
Retail Media Networks jsou na vzestupu a stále větší část obchodních a marketingových rozpočtů je investováno jejich prostřednictvím. Efektivní využití těchto výdajů a jejich další růst však vyžaduje nejen technologické nástroje. Klíčem k vytěžení příležitostí je zejména porozumění tématu. Jak můžeme využít přesunu spotřebitelů k online obchodování? Jak doručit sdělení značky co nejlépe? Jak oslovit moderního zákazníka? Tyto a další otázky zodpoví Jakub Špryngl ze společnosti Cruxo.
Jak díky posílení brandu urychlit růst vašeho byznysu
Jak se strategicky rozhodovat a jak napojit značku na potřeby lidí? Jak si vybrat, na jaké téma se zaměřit v komunikaci? Jak zjistit, jestli komunikace funguje a co si o mojí značce lidé doopravdy myslí? Vojtěch Prokeš z Behavio Labs nám na tyto dotazy odpoví během své přednášky. Představí nám také extra datovou case study, kde si rozebereme konkrétní e-commerce značky, které díky dobré práci s brandem rostou.
Cílíte na e-commerce trh? Inspirujte se novými možnostmi použití B2B dat
Načerpejte nápady z české B2B datové platformy BizMachine na to, jak nejlépe využít detailní data o e-shopech na středoevropském trhu, když cílíte své kampaně. Martin Ondáš nám pomocí specifických příkladů ukáže, jak můžeme poznat svůj celkový relevantní trh, jak nejlépe prioritizovat příležitosti a vědět, kdy přesně koho oslovit.
Jak zvládnout na zákaznické péči čtyřnásobný nárůst objednávek ve vánoční sezóně
V předvánoční sezóně řada e-shopů řeší násobný nárůst poptávek. S tím souvisí i výrazný nárůst vratek zkraje nadcházejícího roku. To klade na zákaznický servis e-shopů obrovský nápor. V přednášce si ukážeme konkrétní tipy, jak zákaznickou péči nastavit, aby si eshopaři ušetřili starosti, a navíc zvýšili zákaznickou zkušenost e-shopu. Tématem nás provede Juraj Harkabuzík ze společnosti Customer Hero.
Autenticita a kreativita jako cesta skrze krize a nové výzvy
Jak Agátin svět čelí velkým změnám v e-commerce prostředí? Jak reaguje na omezenou spotřebu své cílové skupiny a proměny zákaznického chování? V čem hledat autenticitu svého brandu? Jak ji kreativně nabídnout zákazníkům? Jak uchopit tento benefit, kterého velké platformy nejsou schopny? Kristýna Křížová z hračkářství Agátin svět se podělí o best practice a představí aktuální vývoj firemních komunikačních a marketingových projektů.
Dark (deceptive) patterny a další regulace z EU
Vyhrávají A/B testy a jdou vám na ruku, pokud preferujete marketing zaměřený jen na čísla. Řeč je o dark (deceptive) patterns. Online jimi doslova přetéká a každý den vás ovlivňují také v reálném světě. EU na to reaguje a přichází s řadou ambiciózních předpisů. Karel Navrátil z advokátní kanceláře Svoboda Koubková advokáti pro účastníky #EBF překlopí pravidla (nejen z EU předpisů) do konkrétních příkladů. Ukážeme si, kde jsou limity již nyní využívaných dark patternů a co očekávat s rozvojem AR/VR/MR, gamifikace v e-commerce a nástupem AI.
Na webu najdete kompletní anotace přednášek, medailonky našich řečníků a řečnic a samozřejmě také registrační formulář. Těšíme se na vás už 3. října v Centru současného umění DOX.
Partneři konference jsou společnosti Comgate, Transact – OMNICOM MEDIA GROUP a Publicis Groupe. Vystavovatelem je MojeID. Produktovým partnerem je společnost EasyEvent. Mediálními partnery jsou Lupa.cz a Podnikatel.cz. Konference proběhne za podpory Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Organizátorem je TUESDAY Business Network. Produkci zajišťuje Internet Info.