Covidové příležitosti: Nastartujte byznys novými prodejními kanály

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
České firmy objevují výhody partnerských programů. Mohou tak své zboží nabídnout online milionům zákazníků.
25. 3. 2021

Sdílet

Přizpůsobit se a přežít. A pokud možno ještě nastartovat svůj byznys pro dobu pokoronavirovou. Současná omezení nutí firmy hledat nové cesty k nastartování prodejů. Nachází je online, a to včetně malých obchůdků a živnostníků. Oslovit miliony zákazníků je totiž díky partnerským programům možné i bez výrazných investic do vlastního e-shopu. 

Princip je vlastně jednoduchý. Namísto kamenných prodejen nabídnout své zboží a služby prostřednictvím velkých internetových obchodů milionům jejich zákazníků. Že to není tak snadné? Omyl. 

Například Alza.cz aktuálně nabízí možnost prodávat jak prostřednictvím takzvaného dropshipmentu, což může být ideální cestou pro větší společnosti, tak přes nedávno spuštěný program Alza Partner. Právě ten je ideální volbou i pro drobné podnikatele, kteří chtějí rychle své podnikání rozšířit na internet. Stačí se totiž bezplatně zaregistrovat a v dalších dnech už mohou své zboží a služby nabízet prostřednictvím poukazů. 

„Jako Alza Partner se téměř o nic nestaráte. Pouze nastavíte parametry svého poukazu a my jej automaticky vygenerujeme. Registrace, zalistování i propagace služby je přitom zcela zdarma. Jediné, co za členství v programu zaplatíte, je provize z hodnoty reálně uplatněných poukazů, které u vás zákazník využije,“ popisuje princip programu Ondřej Hnát z Alza.cz. „Současně se snažíme zákazníky motivovat, aby se nebáli v této složité době poukazy pořídit. Pokud je pak z nějakého důvodu nebudou moci uplatnit, mohou si je do roka vyměnit za univerzální poukaz na nákup jakéhokoliv zboží ve stejné hodnotě,“ dodává. 

Program odstartoval na podzim loňského roku a už nyní takto nabízí své poukazy na Alze více než tisíc hotelů, restaurací, kulturních a vzdělávacích center, obchůdků a dalších podnikatelů. A ukazuje se, že se jedná o zajímavou cestu, jak úspěšně oslovit nové zákazníky. 

„U takto velké značky, jako je Alza, jsme si byli téměř jistí, že nás podpoří ve všech směrech a pomůže nám v této těžké době získat nové zákazníky“ potvrzuje Kateřina Hajná z Tower Park Praha, provozující restauraci OBLACA, která prostřednictvím programu už prodala poukazy za statisíce korun. 

Pozitivní zkušenost má i Lenka Zelenohorská, majitelka Ateliéru stylu a privátního butiku s italskou módou. Ta se do programu zapojila už před Vánoci a využila ho k tvorbě speciálních dárkových poukazů, o které byl velký zájem. „Měla jsem mírnou obavu, aby se v té ohromné nabídce produktů, kterou Alza má, nabídka neztratila. O to bylo větší mé překvapení, když jsem začala kontrolovat prodeje poukazů.“

Více o programu Alza Partner se můžete dočíst zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).