Co je Inserta
Jde o nástroj, který vyvinul Dognet jednak pro své publishery jako další možnost monetizace návštěvnosti jejich webů, a zároveň bude sloužit jako další zdroj trafiku a objednávek inzerentům sítě.
Nástroj mohou využít i velké online portály a média, která doposud z mnoha důvodů reklamu na čistě výkonnostním affiliate principu CPA (provize za nějakou „Akci“ uskutečněnou přivedeným návštěvníkem na webu inzerenta) nedělala. Těmto velkým médiím nabídne nový, jednoduchý a automatizovaný způsob monetizace návštěvnosti prakticky bez starostí.
Na druhé straně umožní exkluzivně inzerentům Dognet získávat nové návštěvníky a objednávky z těchto velkých portálů čistě výkonnostním (CPA) modelem.
Konkurence mezi inzerenty narůstá
Affiliate marketing má v rámci Česka a Slovenska tradici více jak 15 let. Aktuálně má na těchto trzích spuštěnou affiliate program přes affiliate sítě nebo vlastními silami okolo 2.000 e-shopů. Z toho v síti Dognet je to přes 600 inzerentů, kterým přináší tisíce konverzí denně.
Počet inzerentů neustále roste, zejména v posledních měsících. Růst významu affiliate marketingu a počtu zapojených e-shopů se očekává i do budoucna. Nabízí totiž čistě výkonnostní model, mnoho možností optimalizace a výkonnostní i ekonomickou stabilitu. To jsou výhody, které vzhledem k očekávanému vývoji ekonomické situace e-shopaři jednoznačně ocení.
I proto je jedním z hlavních úkolů affiliate sítě neustále hledat a rozvíjet i onu „nabídkovou stranu“. Tedy publishery, kteří budou schopni neustále rostoucí poptávku po trafiku uspokojovat a kampaně propagovat. K tomu patří i samotná aktivita v oblasti hledání nových zdrojů návštěvnosti pro vyšší efektivitu tohoto online marketingového kanálu pro inzerenty i publishery.
Inserta – nový nástroj monetizace pro velká média
Velká média a affiliate marketing k sobě již dlouho hledají cestu. Pro médium, které nebylo prioritně postavené pro affiliate marketing, je těžké začlenit tento propagační model do svých nabídek reklamních formátů a modelů. Zejména proto, že „běžné bannery“ jim vydělávají modelem CPM (odměna za zobrazení) více než model využívaný v affiliate, tedy CPA (odměna za objednávku).
Proto Dognet vyvinul a spustil nový systém Inserta. Ten umožňuje cílené využití reklamní pozice jen v těch článcích a obsahu, který má potenciál vydělat danému portálu naopak více modelem CPA, než modelem CPM.
Systém Inserta nemá za cíl zabrat klasické bannerové plochy, které média tradičně prodávají formou CPM. Je ideální jej nasadit na obsah, který má vhodnou návštěvnost z vyhledávání, nebo jde o obsah a téma, pro kterou existuje potenciál najít správný produkt. Stane se tak na dané stránce dalším možným zdrojem pro zaujetí návštěvníka a jeho proklik na stránku inzerenta.
Např. pokud se stránka zabývá tématem “Interiérové doplňky pro rok 2022”, “Výhody pití kávy” či “Rebarborový koláč”, tak Inserta umí najít vhodný produkt pro zobrazení. Pro témata jako je např. “Politická situace” či “Energetická krize” však systém relevantní produkty nenajde.
Proč „AdSense pro affiliate“?
V první fázi si publisher systém implementuje, nastaví dle svých představ a možností zejména pokud jde o reklamní plochu, kterou chce pro reklamu z Inserty využít. Po aktivaci Inserta se zobrazí na reklamní ploše dané stránky produkt(y), které se k tématu článku dle klíčových slov nejlépe hodí. Tato klíčová slova Inserta zjistí sama nebo je do nastavení může zadat sám publisher. Po jejich identifikaci Inserta prohledá miliony produktů ze zdrojů pro affiliate kampaně inzerentů Dognetu, vybere ten (ty) nejvhodnější a zobrazí je v banneru na webu publishera.
Inserta se dá plně graficky a obsahově personalizovat. Publisher si umí vybrat, jak bude reklamní box vypadat a začlenit ho tak do designu stránky. Stejně, jako to umožňuje Google AdSense.
Nový zdroj objednávek a přidaná hodnota pro inzerenty affiliate sítě Dognet
Systém Inserta vyhledává produkty exkluzivně z e-shopů, jejichž affiliate kampaně spravuje Dognet. Do konce roku Dognet plánuje zapojit do systému velké mediální domy a portály jak v Česku, tak na Slovensku. Přinese tak pro inzerenty sítě další tisíce nových objednávek.
O Dognet
Affiliate síť Dognet spravuje přes 950 affiliate kampaní zejména velkých a středních e-shopů v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku, Polsku, Chorvatsku, Slovinsku a Bulharsku. Na trhu působí již 9 let a zaměřuje se na obsahové typy publisherů. Tyto kvalitní obsahové projekty s velkou přidanou hodnotou pro inzerenta tvoří téměř 90 % přivedené návštěvnosti a přes 60 % ze všech konverzí.
V Dognetu Vám poradí jak správně připravit úspěšné affiliate kampaně, jak pracovat s publishery, dlouhodobě rozvíjet výkon a doručovat cíle dle Vaší online marketingové strategie. Více se dozvíte na www.dognet.cz.