Jak dostat z affiliate marketingu maximum

Ilustrační obrázek Autor: Dognet
Ilustrační obrázek
Affiliate marketing je běžnou součástí online marketingového mixu. Ale již nestačí jej jen nastavit a spustit.
7. 9. 2021

Sdílet

Zájem o affiliate stále roste

Affiliate marketing se stává stále populárnějším zdrojem nového trafiku a konverzí. Je již běžnou součástí online marketingového mixu a využívají jej běžně velké, střední i menší e-shopy. Dokáže přinést 5–15% navýšení obratu a počtu objednávek, a to na čistě výkonnostním principu. Provize za zprostředkovanou objednávku se totiž platí jen v případě, kdy zákazník objednávku zaplatí a nevrátí ve 14denní zákonné lhůtě. 

Ještě v roce 2018 využívalo affiliate marketing v ČR jen kolem 400 e-shopů. K srpnu 2021 je to již kolem tisícovky. Nicméně, affiliate není vhodný a nebude fungovat pro každý e-shop. V ČR je dnes asi 50 000 e-shopů, ale opravdu úspěšnou a fungující affiliate kampaň může mít jen cca 10 % z nich. 

Dnes je třeba se o affiliate kampaň aktivně starat, a to nejen v rámci běžné správy. Je třeba s affiliate sítí a publishery aktivně pracovat a pomáhat jim s rozvojem propagace, směřovat a motivovat je dle cílů a strategie v rámci celého marketingovém mixu.

Co byste měli o svých klíčových affiliate publisherech vědět

  • Na jakých webových stránkách vás propagují.

  • O jaký typ propagace jde, tj. zda o recenzní web, katalog, magazín, blog, sociální sítě, cashback či kuponový portál.

  • Jaké má daný publisher ukazatele výkonu.

  • Jak se vám způsob propagace „líbí“ a jak zapadá do Vaší strategie.

  • Zhodnoťte kvantitativní a kvalitativní ukazatele a rozhodněte, kteří jsou pro vás klíčoví

  • Vyhodnocení dělejte pravidelně cca 1× za 3 měsíce.

Jak pomůžete svým affiliate publisherům zvyšovat výkon a kvalitu propagace

  • Poskytněte a pravidelně aktualizujte TOP produkty – nejžádanějších TOP 10 produktů celkem, TOP 10 z klíčových Kategorií, TOP 10 na nadcházející sezónu, TOP produkty „v Akci“ atp.

  • Poskytněte ukázky PR článků – publisher uvidí co, jak a jakým stylem komunikujete.

  • Poskytněte obsahovým publisherům tipy na vhodná témata a podklady.

  • Pro recenzní weby nabídněte produkty zdarma za recenzní článek.

  • Využijte výhod cashbacků a kuponových webů na maximum – poraďte se správcem affiliate programu jaké jsou ty vhodné a jak je využít pro vaše cíle.

  • Klíčovým publisherům nabídněte individuální zpětnou vazbu, doporučení pro jejich propagaci, detailní podklady pro články a recenze podle jejich přání.

  • Vyhodnocujte objektivně – nezapomeňte vzít v úvahu přidanou hodnotu obsahových propagací pro Váš e-shop a značku, což se ekonomickými ukazateli zcela vyčíslit nedá.

  • Zvažte rozdělení provize pro obsahové publishery dle přidané hodnoty a přínosu pro vás.

  • Těm s vysokou přidanou hodnotou nabídněte možnost získat vyšší provizi při splnění určitých cílů či za speciální propagaci.

  • Nezapomeňte, že zejména obsahoví publisheři (recenzní weby, magazíny, blogy, katalogy) jsou zpravidla na začátku konverzní cesty, a to je třeba brát v úvahu při srovnávání se zdroji, jejichž cílem je hlavně prodej dotáhnout.

Affiliate síť vám pomůže

„Dnes již nestačí jen spustit affiliate kampaň a čekat, až začnou padat objednávky. Je třeba s affiliate kampaněmi, jejich správcem a publishery aktivně pracovat. Affiliate síť udělá hodně, ale nezná Váš business, plány, strategie, komplexní KPIs. Je třeba znát zapojené publishery, resp. jejich weby, způsob propagace, výsledky, komunikovat s nimi a nabídnout jim pomoc s rozvojem propagace dle vašich potřeb. V Dognet vám s tím velmi rádi pomůžeme a budeme na rozvoji s vámi i publishery pracovat“, říká Roman Dobiáš, Country Manager affiliate sítě Dognet.

Affiliate síť Dognet funguje již 8 let a aktuálně spravuje přes 800 kampaní inzerentů, převážně e-shopů. Působí v zemích CEE regionu, konkrétně v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku, Polsku, Chorvatsku a Slovinsku. Mimo individuální přístup k inzerentům jsou výhodou jednak nulové vstupní a paušální poplatky, a jednak fakturace provizí se splatností až 30 dní po skončení období, takže affiliate má pro inzerenty Dognet téměř nulový dopad do cash flow.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).