Zájem o affiliate stále roste
Affiliate marketing se stává stále populárnějším zdrojem nového trafiku a konverzí. Je již běžnou součástí online marketingového mixu a využívají jej běžně velké, střední i menší e-shopy. Dokáže přinést 5–15% navýšení obratu a počtu objednávek, a to na čistě výkonnostním principu. Provize za zprostředkovanou objednávku se totiž platí jen v případě, kdy zákazník objednávku zaplatí a nevrátí ve 14denní zákonné lhůtě.
Ještě v roce 2018 využívalo affiliate marketing v ČR jen kolem 400 e-shopů. K srpnu 2021 je to již kolem tisícovky. Nicméně, affiliate není vhodný a nebude fungovat pro každý e-shop. V ČR je dnes asi 50 000 e-shopů, ale opravdu úspěšnou a fungující affiliate kampaň může mít jen cca 10 % z nich.
Dnes je třeba se o affiliate kampaň aktivně starat, a to nejen v rámci běžné správy. Je třeba s affiliate sítí a publishery aktivně pracovat a pomáhat jim s rozvojem propagace, směřovat a motivovat je dle cílů a strategie v rámci celého marketingovém mixu.
Co byste měli o svých klíčových affiliate publisherech vědět
-
Na jakých webových stránkách vás propagují.
-
O jaký typ propagace jde, tj. zda o recenzní web, katalog, magazín, blog, sociální sítě, cashback či kuponový portál.
-
Jaké má daný publisher ukazatele výkonu.
-
Jak se vám způsob propagace „líbí“ a jak zapadá do Vaší strategie.
-
Zhodnoťte kvantitativní a kvalitativní ukazatele a rozhodněte, kteří jsou pro vás klíčoví
-
Vyhodnocení dělejte pravidelně cca 1× za 3 měsíce.
Jak pomůžete svým affiliate publisherům zvyšovat výkon a kvalitu propagace
-
Poskytněte a pravidelně aktualizujte TOP produkty – nejžádanějších TOP 10 produktů celkem, TOP 10 z klíčových Kategorií, TOP 10 na nadcházející sezónu, TOP produkty „v Akci“ atp.
-
Poskytněte ukázky PR článků – publisher uvidí co, jak a jakým stylem komunikujete.
-
Poskytněte obsahovým publisherům tipy na vhodná témata a podklady.
-
Pro recenzní weby nabídněte produkty zdarma za recenzní článek.
-
Využijte výhod cashbacků a kuponových webů na maximum – poraďte se správcem affiliate programu jaké jsou ty vhodné a jak je využít pro vaše cíle.
-
Klíčovým publisherům nabídněte individuální zpětnou vazbu, doporučení pro jejich propagaci, detailní podklady pro články a recenze podle jejich přání.
-
Vyhodnocujte objektivně – nezapomeňte vzít v úvahu přidanou hodnotu obsahových propagací pro Váš e-shop a značku, což se ekonomickými ukazateli zcela vyčíslit nedá.
-
Zvažte rozdělení provize pro obsahové publishery dle přidané hodnoty a přínosu pro vás.
-
Těm s vysokou přidanou hodnotou nabídněte možnost získat vyšší provizi při splnění určitých cílů či za speciální propagaci.
-
Nezapomeňte, že zejména obsahoví publisheři (recenzní weby, magazíny, blogy, katalogy) jsou zpravidla na začátku konverzní cesty, a to je třeba brát v úvahu při srovnávání se zdroji, jejichž cílem je hlavně prodej dotáhnout.
Affiliate síť vám pomůže
„Dnes již nestačí jen spustit affiliate kampaň a čekat, až začnou padat objednávky. Je třeba s affiliate kampaněmi, jejich správcem a publishery aktivně pracovat. Affiliate síť udělá hodně, ale nezná Váš business, plány, strategie, komplexní KPIs. Je třeba znát zapojené publishery, resp. jejich weby, způsob propagace, výsledky, komunikovat s nimi a nabídnout jim pomoc s rozvojem propagace dle vašich potřeb. V Dognet vám s tím velmi rádi pomůžeme a budeme na rozvoji s vámi i publishery pracovat“, říká Roman Dobiáš, Country Manager affiliate sítě Dognet.
Affiliate síť Dognet funguje již 8 let a aktuálně spravuje přes 800 kampaní inzerentů, převážně e-shopů. Působí v zemích CEE regionu, konkrétně v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku, Polsku, Chorvatsku a Slovinsku. Mimo individuální přístup k inzerentům jsou výhodou jednak nulové vstupní a paušální poplatky, a jednak fakturace provizí se splatností až 30 dní po skončení období, takže affiliate má pro inzerenty Dognet téměř nulový dopad do cash flow.