Jak nepřijít o tržby a důvěru zákazníků. Prodejci by měli věnovat pozornost platebním bránám

Ilustrační obrázek Autor: PayU
Ilustrační obrázek
Přibližně 70 % transakcí v rámci e-commerce se provádí kartami. Pro zákazníky i prodejce jde zdánlivě o jednoduchou záležitost pár vteřin. Co se ale děje na pozadí? Co když některý z článků řetězu selže a jaký dopad to může mít na firmu?
Dnes

Sdílet

Představte si, že provozujete online hračkářství a před Vánocemi vám najednou přestane fungovat platební brána. Zákazníci nemohou dokončit nákupy, objednávky se nezpracovávají, tržby padají. Pro e-shop, který se celý rok připravuje na předvánoční špičku, může být takový výpadek naprosto fatální. A není to jen o výpadcích – pokud firma nemá správně nastavený mechanismus pro zajištění bezpečnosti, může riskovat i reputační riziko a ztrátu důvěry zákazníků. 

Neviditelná komplexita  

Za každou online platbou stojí v pozadí složitý proces. Když zákazník provede platbu na e-shopu, platební brána musí přenést data k příslušné bance nebo platebnímu schématu, kde je platba ověřena a autorizována. Pokud je autorizace úspěšná, systém pokračuje v procesu zúčtování, během něhož se prostředky skutečně převedou mezi bankami a kartovými společnostmi. Tento proces sice může trvat jen několik sekund, ale ve skutečnosti zahrnuje pečlivé propojení mnoha dílčích kroků. 

Pokud některá z těchto komponent selže – například pokud platební brána nemá správně nastavené mechanismy nebo se vyskytnou problémy s komunikací mezi institucemi – může to vést k zablokování transakce, což negativně ovlivní tržby prodejce a spokojenost zákazníka. 

Základem je spolupráce s platebním partnerem, který má nejen technologickou stabilitu, ale i zkušenosti a zavedené bezpečnostní mechanismy. Důležité je také to, jak dobře platební brána rozumí potřebám obchodníků a jejich zákazníků. Podle tržních dat PayU zhruba polovina nákup nedokončí, pokud e-shop nenabízí jejich oblíbenou platební metodu. I proto se PayU jako přední poskytovatel platebních řešení zaměřuje na to, aby obchodníkům a jejich zákazníkům nabízel plně lokalizované platební metody, včetně v Česku stále populárnějších digitálních peněženek jako jsou Apple Pay, Google Pay nebo Click to Pay, nebo možnosti odložených plateb. 

„Provozovatel platební brány nese velkou odpovědnost. Soustředíme na to, aby byl každý detail procesu optimalizován pro co nejvyšší pohodlí prodávajících i nakupujících,“ vysvětluje Martin Prunner, country manager PayU pro český a slovenský trh. „Je přirozené, že zejména v době nákupní špičky chtějí firmy věnovat maximum času své hlavní činnosti a nemají čas se zajímat o funkčnost své platební brány. PayU je pro ně ideálním partnerem – na jednoduchosti a spolehlivosti totiž stavíme celou naši platební bránu, od procesu její integrace na stránky obchodníka až po průběžnou podporu a vylepšování,“ uzavírá Martin Prunner. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).