Bez povinného ručení to nejde
Jak už název napovídá, povinné ručení je opravdu povinné, jeho sjednání ukládá zákon. Někdy ho označujeme i jako zákonné pojištění, oficiálně pak pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla.
Ať už ho nazveme tak či tak, jde o pojištění, které kryje řidiče pro případ, že provozem svého vozidla způsobí někomu jinému újmu. Nekryje ale škody, které vzniknou na vašem voze, k tomu je zapotřebí mít sjednané havarijní pojištění.
Proti čemu vás povinné ručení chrání?
Povinné ručení se vztahuje na situace, při kterých vznikla:
- Škoda na životě nebo zdraví
- Škoda na cizím majetku
- Škoda v podobě ušlého zisku
- Kryje i výdaje na odstranění dopravní nehody
Neochrání vás ale proti následkům škod v důsledku:
- Řízení pod vlivem alkoholu nebo jiné omamné látky
- Nevhodného použití automobilu
- Střetu dvou a více vozidel stejného majitele
- Střetu mezi vozidly jízdní soupravy, kterou tvoří motorové a přípojné vozidlo
- Jízdy s vozidlem bez platné STK
- Jízdy bez řidičského oprávnění
Jak na pojištění auta na firmu?
Povinné ručení se sjednává proti rizikům, která u vás reálně hrozí. Pojistit se můžete pro případ živelných pohrom jako povodeň nebo krupobití, srážky se zvěří nebo proti krádeži. Dle svého uvážení si můžete pojistit i čelní sklo, od věci není ani úrazové pojištění nebo pojištění zavazadel.
Od klasického povinného ručení se pojištění vozidel „na firmu“ nijak neliší, snad jen v tom, že když máte víc firemních vozidel, nemusíte sjednávat pojištění pro každé z nich, ale můžete si pojistit celou flotilu v rámci jedné pojistky.
Pojistné se pak většinou platí měsíčně, čtvrtletně nebo pololetně, pojistné limity bývají pro firmy většinou automaticky vyšší, můžete se taky dost možná těšit na výhodnou cenu.
A jak je to s těmi bonusy za bezeškodní průběh, které slibují lepší cenu pojištění vozidla? Ty se v případě firemních vozidel nevztahují na konkrétního řidiče, ale na celou vaši škodní historii. Čím horší její průběh bude, tím dražší bude i pojistné.