Jak se vydělává na Amazonu? Dva Češi sdílejí své zkušenosti

Je možné žít americký sen v České republice? Dva čeští podnikatelé, Jan Furiš a Zdeněk Steiner dokázali, že lze úspěšně podnikat v USA, aniž by tuto zemi kdy navštívili.
9. 9. 2015

Sdílet

Od Aukra až po Amazon

Zdeněk Steiner je majitelem velkoobchodu s outletovým zbožím v Česku a na Slovensku. Podnikat začal čistě náhodou. Před deseti lety objednal své, tehdy ještě přítelkyni, přes internet luxusní peněženku ze zahraničního outletu v přepočtu za 650 korun. Dárek se však ukázal jako nevhodný, a proto ho Zdeněk umístil na aukční portál Aukro, aby ho prodal alespoň za zlomek nákupní ceny. K jeho překvapení cena nakonec skončila na částce 1250 korun. Dnes Zdeněk dováží ze zahraničí outletové zboží v hodnotě 40 milionů korun ročně.

Z testera restaurací online milionářem

Jan Furiš inspirován francouzskou komedií Křidýlko nebo Stehýnko založil v roce 2008 poradenskou společnost na testování kvality v českých restauracích. Jako tajný host testoval na objednávku majitelů restaurací jejich podniky. I když většina restauratérů tuto službu potřebovala, tak jen málo z nich ji chtělo platit. Janovi došlo, že pokud chce vydělávat peníze, musí prodávat to, co lidé skutečně chtějí. Čtyři roky studoval a v praxi aplikoval různé obchodní modely, až pak, jako blesk z čistého nebe, přišla příležitost v podobě podnikání na Amazonu.

Po prvním roce prodeje na největším internetovém obchodě světa vydělal v hrubém zisku 2 milióny korun a dnes působí na Amazonu v sedmi zemích světa včetně USA.

Podobně na tom je i Zdeněk Steiner, který díky zkušenostem z Aukra velmi rychle pochopil obrovskou páku Amazonu, kam přesměroval v současnosti své podnikatelské aktivity.

Podnikání na Amazonu – největší online příležitost dneška?

Na otázku: „Zda jsou jediní Češi, kteří podnikají na Amazonu?“ odpovídají: „Nejsme jediní, dokonce jsme nebyli ani první, ale jedno prvenství přeci jenom máme – našli jsme recept, jak být dolaroví milionáři.

Jejich obchodní model stojí na tzv. private labelingu, kdy na Amazonu prodávají fyzické produkty pod vlastní značkou. Nikdo jiný tedy nemůže prodávat jejich zboží. Navíc si mohou jako jediní prodejci diktovat ceny. Díky vlastní značce se Jan Furiš stal největším prodejcem trekkingových holí na německém Amazonu, kdy předběhl renomované značky jako Leki nebo Black Canyon.

Dnes se o unikátní know-how prodeje na Amazonu zajímají i další čeští a slovenští byznysmeni. „Tento druh podnikání je vhodný, jak pro začínající podnikatele, tak pro firmy, které už mají své vlastní produkty,“ říká Zdeněk Steiner, který již poskytuje placené konzultace zájemcům o tento typ podnikání.

Nedávno jsme pomohli nastartovat podnikání na Amazonu v USA 100 prvním podnikatelům z Česka a Slovenska. Naším cílem je pomoci celkem 1500 lidem začít podnikat v USA do konce roku 2015.“ dodává Jan Furiš.

Pro tento účel společně vytvořili online vzdělávací program s názvem MEGABYZNYS, kde sdílí své zkušenosti, jak vydělávat hotové peníze prodejem fyzických produktů na Amazonu. Vstup do programu je zájemcům otevřen pouze do konce září 2015. V říjnu pak už startuje intenzivní dvouměsíční trénink, na jehož konci budou mít jeho absolventi potřebné praktické znalosti k prodeji fyzických produktů pod vlastní značkou na Amazonu v USA.

Program MEGABYZNYS zaujal i herce Jiřího Mádla, který chce díky Amazonu rozjet své stávající podnikání s elektrickými koloběžkami v Americe.

Podnikání na Amazonu je podle Steinera i Furiše největší online příležitostí dneška. „Na Amazonu můžete podnikat odkudkoliv. V Americe jsme nikdy nebyli, přesto tam vyděláváme slušné peníze“, (pozn. redakce: smějí se oba podnikatelé).

Více informací naleznete zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).