Jak vymáčknout z affiliate kampaně v hlavní sezóně maximum

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos
Ilustrační obrázek
Blíží se vánoční sezóna, na kterou se e-shopaři připravují od léta. Častokrát ale zapomenou na affiliate partnery a jejich potenciál a o část objednávek tak zbytečně přijdou.
25. 10. 2022

Sdílet

Podzim a vánoční období patří u většiny e-shopů k TOP sezóně. Častokrát za toto období dosáhnou vyšších výnosů než za celou předchozí část roku. Proto se na ni zpravidla připravují již v létě. Plánují online marketingové a prodejní kampaně, reklamu, akce, komunikaci, media atd. Častokrát ale zapomenou, že mají spuštěné affiliate kampaně a s publishery se o své plány nepodělí. Ti tak promují třeba konkurenční e-shopy a tento výkon pak získá někdo jiný.

Dognet vidíme, že přístup k affiliate kampaním, resp. k publisherům a práci s nimi, se rok od roku zlepšuje. To je patrno z výkonů a rostoucí důležitosti affiliate marketingu v online marketingovém mixu inzerentů. Nejen e-shopaři, ale také affiliate publisheři chtějí z TOP sezóny vytěžit maximum a také si ji plánují dopředu. Je proto potřeba i tento kanál do plánů zahrnout a publisherům poskytnout včas podklady, informace a motivaci, aby trafik získávali právě pro vás, váš e-shop.

Následující doporučení platí ať již máte vlastní affiliate program, anebo vám jej spravuje affiliate síť.

Sdílejte informace o marketingových a prodejních akcích

  • Nejen velké akce jako Black Friday, nákupy OnaDnes apod., ale i vaše vlastní, např. předvánoční výprodeje, slevové akce, dárková balení produktů apod;
  • Sdělte publisherům s předstihem alespoň 7 dní, ideálně 14 dní předem, cíle akcí, detailní podmínky, termíny a dodejte jim kreativu (bannery, texty);

Aktualizujte TOP produkty pro sezónu

  • Sdělte publisherům jaké jsou nejprodávanější produkty právě v nadcházející sezóně
  • Ideálně TOP 10 produktů dle loňských zkušeností nebo dle vašich očekávání, TOP 3 Kategorie, TOP 3 „Dárky“ apod., stačí jen odkazy na produkty na e-shopu

Vytvořte speciální XML feedy

  • Vytvořte speciální XML feedy jen s produkty, o kterých víte, že budou poptávané jako dárky, patří mezi TOP v nadcházející sezóně anebo mají dárková balení, výhodné akce, apod.;
  • Také můžete vytvořit speciální XML feed jen s produkty „ve slevě“;
  • Využijte obrovskou základnu a návštěvnost Cashbackových a Kuponových portálů
  • Ať chcete nebo ne, v současné ekonomické situaci stále více zákazníků vyhledává a bude vyhledávat slevy, akce, výhodné nabídky, výprodeje, dárky k nákupu apod.;
  • Právě tyto typy partnerů dokáží přinést v krátké době velký výkon v podobě nových a opakovaných objednávek;
  • Pokud tyto typy partnerů máte zapojené v rámci vaší strategie, máte 2 možnosti jak navýšit jejich výkon:
  1. Využít jejich „balíčky“ nadstandardní propagace za danou cenu dle partnera
  2. Sjednat si podmínky a propagaci individuálně (máte-li affiliate síť, udělá to za vás)
  • Nejpopulárnější jsou následující typy akcí:
  1. Double Cashback – zdvojení provize jednou nebo vybraným Cashbackovým portálům s tím, že i zákazník získá také dvojnásobek zpět při nákupu;
  2. Kupon na slevu či dárek opět pro vybrané Kuponové weby, při jehož použití dle vámi stanovených podmínek, tj. např. v dané minimální hodnotě objednávky, do daného termínu či při koupi daného zboží, získá zákazník „něco navíc“
  3. Vaše vlastní akce, která bude přitažlivá pro zákazníky a vám bude zároveň dávat smysl. 
  4. Za tyto extra výhody pro zákazníky těchto partnerů požadujte speciální promo aktivity na jejich portálech a v rámci jejich komunikačních aktivit.
  • Cokoliv připravíte, mělo by to dávat smysl pro všechny, tj. akce by měly fungovat v rámci strategie, splňovat cíle, ekonomické možnosti, a zároveň být atraktivní pro daného partnera, protože konkurence i u těchto typů akcí je veliká;

Nabídněte Publisherům speciální motivaci

  • Publisherům, zejména těm obsahovým, můžete nabídnout motivaci nad rámec běžné provize;
  • Opět na omezené období za vámi stanovených podmínek, a může se jednat třeba o:
  1. Jednorázový fixní Bonus při dosažení x prodejů (schválených);
  2. Dočasné zvýšení provize o X %;
  3. Vlastní produkty zdarma za doporučení / článek / recenzi jak ideální dárek to na Vánoce či jinou příležitost je, a podobně opět dle toho, co chcete dosáhnout a co bude pro publishery a návštěvníky jejich webů zajímavé.

Zeptejte se, co by publisheři sami chtěli a potřebovali

  • Toto doporučení by možná mělo být na prvním místě, protože individuální spolupráce s TOP publishery by měla probíhat celoročně, ne jen v TOP sezóně;
  • Oslovte své TOP publishery a zeptejte se jich napřímo, co byste pro ně mohli pro maximalizaci výkonu udělat;
  • Je pravděpodobné, že každý z těch TOP, kteří dokáží zároveň výkon zásadně zvýšit, bude chtít něco jiného z výše uvedených možností 😉.
Autor: Dognet

Ať již vyberete jakoukoliv výše uvedenou aktivitu, či připravíte vlastní, mějte na paměti jedno ze specifik affiliate marketingu.  A tím je pracujete s lidmi, ne s roboty. A proto cokoli, čeho chcete dosáhnout, musí být atraktivní pro ty, kteří vám to doručí, tedy pro publishery. Jen oni se rozhodují, pro koho a za jakých podmínek budou investovat do propagace.

Za celý tým Dognet přejeme úspěšnou sezonu a pokud budete potřebovat s čímkoliv poradit, neváhejte se na nás obrátit. Anebo přijďte na nadcházející Czech Internet Forum konané 1.11., anebo na konferenci Web Top 100 dne 15.11. Když se zastavíte u našeho stánku, rádi vám poradíme.

O Dognet

Affiliate síť Dognet spravuje přes 1.000 affiliate kampaní zejména velkých a středních e-shopů v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku, Polsku, Chorvatsku, Slovinsku a Bulharsku. Na trhu působí již 9 let a zaměřuje se na obsahové typy publisherů. Tyto kvalitní obsahové projekty s velkou přidanou hodnotou pro inzerenta tvoří téměř 90 % přivedené návštěvnosti a přes 60 % ze všech konverzí.

V Dognetu Vám poradí jak správně připravit úspěšné affiliate kampaně, jak pracovat s publishery,  dlouhodobě rozvíjet výkon a doručovat cíle dle Vaší online marketingové strategie. Více se dozvíte na www.dognet.cz.

Autor: Dognet
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).