Jak zachránit e-shop před krachem v době ekonomické krize

Vlastníte e-shop a čelíte v důsledku koronaviru poklesu tržeb? Řešením může být napojení na Marketplace.
21. 4. 2020

Sdílet

Současný trh v době koronavirové pandemie zažívá velké změny – ty se projevují nejen v obratech, ale také ve změně aktuální poptávky a zákaznického chování. Podle výzkumu společnosti NetDirect ovlivnilo nařízení vlády více než 65 % respondentů, kteří provozují internetový obchod nebo kamennou prodejnu.

Zatímco některé e-shopy nestíhají reagovat na zvýšenou poptávku, jiné zažívají krizi, která se projevuje rapidním poklesem tržeb. „Ze současných statistik se dozvídáme, že tento stav registrují zejména e-shopy, které podnikají v těchto odvětvích: sport, auto-moto, oblečení,móda nebo dětské zboží. Některé obchody evidují ztrátu až 70 %,” říká CEO společnosti NetDirect, Daniel Lupinski.

Není divu, že se e-shopaři v krizi snaží aktivně hledat řešení, které by jim pomohlo zvýšit zisk a zachránit jejich podnikání před krachem. Jednou z alternativ může být i napojení e-shopu na Marketplace.

Tip na zvýšení tržeb: Napojení e-shopu na Marketplace

Marketplace označujeme online portály, prostřednictvím kterých mohou různí prodejci nabízet své produkty. A právě tyto platformy nabírají rok od roku čím dál větší popularitu. Důvod je jednoduchý: Zákazníci milují přehlednou nabídku a produkty na jednom místě. A co víc, Marketplace pokrývá velkou část trhu, díky čemuž svým zákazníkům dopřává pestrý výběr.

Internetové obchody, které se rozhodly uzavřít spolupráci s Marketplace, těží z mnohých výhod. „Díky této implementaci mohou e-shopaři oslovit mnohem větší okruh zákazníků a zároveň zvýšit své tržby. V neposlední řadě také ušetří náklady za marketing, který zpravidla zajišťují odborníci z Marketplace. Tím zvyšují návštěvnost a také konverzi.“, doplňuje benefity platformy Daniel Lupinski.

Hitem české formy Marketplace je platforma Mall.cz

Jedním z nejoblíbenějších Marketplace v České republice je nepochybně MALL.cz. Podle statistik má tato platforma dosah až na 500 tisíc zákazníků měsíčně. Díky velké oblibě zákazníků se spolupráci s MALL.cz rozhodlo navázat více než 500 různých e-shopů. Mezi ně patří například Vivantis, Zoot, Ravak nebo Luxor.

Partneři MALLu díky této spolupráci získají unikátní výhody, které jim výrazně pomohou s prodejem a marketingem. Po uzavření dohody obdrží e-shopaři komplexní zákaznickou podporu 24/7 a pomoc marketingového specialisty MALL.cz, který bude vymýšlet reklamní strategie a podporovat rozvoj produktové nabídky.

Příhodné je navíc to, že prodávat na MALLu můžete již v řádu dnů. Vzhledem k mimořádné situaci MALL ruší měsíční poplatky za využívání služby MALL Partner do konce června 2020 pro všechny nově registrované partnery.

Napojení e-shopů na Mall Marketplace je jednoduché

Implementace e-shopu na MALL Marketplace je udělaná tak, aby byla vyřízena rychle, snadno a bez zbytečných administrativních zákroků. Každý e-shopař se navíc může rozhodnout, jakým způsobem toto napojení provede. Možnosti jsou různé – v nabídce je například propojení přes API, Pluginy, MALL XML feed, Heureka XML feed nebo Manual Input. Více informací o jednotlivých řešení najdete na stránkách MALL.cz. v sekci implementace.

Pokud jste však klienty FastCentriku, pak bude pro vás celkové napojení výrazně jednodušší. FastCentrik jako jediný dodavatel krabicových řešení nabízí přímé napojení na MALL Marketplace.

Jednoduchá implementace společně s příslibem vyšších tržeb a nových zákazníků patří mezi hlavní lákadla, která e-shopaře osloví hned na první dobrou. „V aktuální chvíli je toto řešení navíc považováno za strategický krok, který může e-shopy vytáhnout z krize a zvýšit jim okamžitě obraty, navíc bez marketingových nákladů,“ dodává Daniel Lupinski.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).