Jak začít podnikat a získat pasivní příjem – návod na podnikání s pasivním příjm

Ilustrační obrázek Autor: Pixabay.com
Ilustrační obrázek
Pasivní příjem je v poslední době často skloňovaným výrazem. Jak dosáhnout pasivního příjmu podnikáním?
1. 12. 2021

Sdílet

Pasivní příjem se od aktivního liší tím, že člověk vydělává, aniž by se musel denně několik hodin věnovat práci. Může tak ušetřený čas strávit s rodinou nebo si užít své koníčky. Lidé se však mylně domnívají, že pasivní příjem se rovná příjmu bez jakékoliv práce. Minimálně na počátku vyžaduje cesta za pasivním příjmem vyšší časovou a finanční investici.

Teprve po vloženém počátečním úsilí plynou peníze na účet a člověk pro ně nemusí hnout prstem. I nadále se však vyplácí zdokonalovat svou strategii, pilovat produkt nebo hledat nové možnosti investic. 

Pasivního příjmu lze docílit celou řadou způsobů. Mezi nejznámější varianty patří investování a s ním spojené příjmy z dividend. Možností je však více a každý si může vybrat takovou, jaká mu nejvíce vyhovuje:


  • pronájem – bytu, auta nebo reklamní plochy

  • investice do dluhopisů nebo akcií

  • z úroku půjček – P2P půjčky, půjčka ručení nemovitostí

  • podnikání nebo kreativní činnosti


Tento článek se zaměří na pasivní příjem z podnikání. Jak začít podnikat s pasivním příjmem?

Pasivní příjem z affiliate odkazů

Jednou z možností, jak získat pasivní příjem z online podnikání je práce s affiliate odkazy. Affiliate odkazy fungují na principu propojení prodejní stránky s blogem či webem, který produkt doporučuje nebo se zabývá souvisejícími tématy. 

Pokud čtenář skrze affiliate odkaz nakoupí, získá affiliate partner provizi z jeho útraty. Affiliate program poskytuje většina e-shopů, lze si sjednat affiliate na eHub nebo Heureka affiliate. Případně si také domluvit spolupráci skrze e-mail. 

Pro podnikání s affiliate odkazy je však potřeba nejprve vybudovat blog nebo web s dostatkem obsahu a s pravidelnými čtenáři. Poté lze začít doporučovat určité produkty a získávat dohodnutou provizi z každého nákupu. Pokud má člověk na webu dostatek návštěvníků, jde o poměrně snadný způsob, jak vydělat na internetu slušné peníze.

Pasivní příjem z online kurzů a e-booků

Kdo si vybudoval určité know how nebo má zajímavý příběh, který by mohl inspirovat druhé, může napsat e-book nebo vytvořit online kurz. Kvalitní digitální produkty mohou zákazníkům přinést opravdovou hodnotu a podnikateli pasivní příjem. 

Také tento typ online podnikání vyžaduje zpočátku větší časovou investici pro tvorbu daného produktu, poté co však půjde digitální produkt do prodeje již není třeba se o něj starat. Je však třeba se řešit inzerování produktu, nejlépe na vlastním fungujícím webu.

Pasivní příjem z prodeje fyzického zboží

Jednou z dalších možností je prodej fyzického zboží. Je však potřeba myslet na to, že balení či odesílání produktů vyžaduje určitou práci. Při vyšším počtu prodaných výrobků, jde již o časově velmi náročnou činnost. 

Pro prodej vlastních výrobků si lze založit e-shop, např. na Shopify nebo Wordpressu. Využít však lze také tržiště jako je světoznámý Amazon nebo český Fler pro rukodělnou výrobu. Prodávat lze téměř cokoliv, od vlastní knížky přes dekorace až po módu. 

Kdo sám nic vyrábět neumí, může požádat jiné výrobce, aby mu zboží vložili do tzv. komisního prodeje, tedy že zboží uhradí teprve tehdy, když si jej koupí zákazník. Uvažovat lze také nad franšízou, tedy pobočkou již existujícího businessu a odváděním určité provize majiteli. 

Pokud je na začátek potřeba vyšší investici, je možné uvažovat nad podnikatelským úvěrem.

Pasivní příjem z reklam

Web je také vhodným prostorem pro umístění inzerce. Monetizovat webovou stránku je vhodné v případě, kdy má stránka dostatek návštěv. Platí, že čím více, tím vyšší budou taky příjmy z reklamy. 

Využít lze pro nasazení reklam na web platformu Google Ads, která zohledňuje předchozí návštěvy čtenářů webu a nabízí jim reklamu na produkty, které si již dříve prohlíželi. Tím pádem je také vyšší šance na proklik. 

Nevýhodou reklam je fakt, že čtenáře obvykle reklamy otravují, proto je potřeba počet reklam na webu nepřehnat a snažit se, aby co nejméně překáželi při čtení obsahu. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).