Jak služba funguje?
Spotřebitel zavolá na Linku 900 a tím platí za informace, které získá během hovoru.
Jaké jsou výhody a nevýhody této služby?
Nemáte neplatiče, peníze jsou vám poslány vždy, i když spotřebitel svůj účet neuhradí.
To je možné zajistit i jinými platebními systémy (předplatné, on-line platba).
Ano, ale zde zákazník platí za službu až následně při platbě za volání svému telekomunikačnímu operátorovi, tedy nepřímo.
Je to velká výhoda, ještě větší, než platba platební kartou, kde zákazníci jsou ochotni utratit více peněz, když nemusí z peněženky „vyndat“ peníze a „rozloučit“ se s nimi.
Zde není stanovena celková částka, kterou spotřebitel je ochoten za službu zaplatit. Spotřebitel platí tak dlouho, dokud neukončí hovor. Je to naprosto fér i pro spotřebitele, jsou přesně stanovené podmínky, spotřebitel neplatí nic navíc. Až služby nechce využívat, nechce za ně dále platit, pouze ukončí hovor.
Je spousta spotřebitelů, kteří nechtějí, či neumějí posílat peníze bankovním převodem dopředu, či využívat moderní platební systémy.
A nevýhody služby?
Telekomunikační operátoři, kteří peníze účtují spotřebitelům, si nechávají určitou procentuální část z vybraných peněz i z důvodu rizika neuhrazení platby spotřebitelem. Toto je nevýhodou, ale máme na mnohých případech vyzkoušené, že při alternativních možnostech uhrazení té samé služby, spotřebitelé volí Linku 900 jako primární způsob úhrady, i když je pro ně finančně náročnější. Tento způsob platby je možné zvolit i jako alternativní možnost k již zavedenému platebnímu systému.
Pro které služby je tento způsob platby určen ?
Tento způsob zpoplatění spotřebitele je určen pro veškeré služby, kde dochází k předávání informací hlasovou formou. Nejčastěji Linku 900 užívají provozovatelé pro služby věštění, esoteriku, poradenské činnosti (právní, lékařské, technické podpory), zadávání inzerce a rezervací, či služby pro dospělé.
Další výhodou této služby je možnost poskytování těchto služeb i v zahraničí. Nejčastější rozšíření je na Slovensko, dále Rakousko, Polsko a ostatní státy. V každém státě jsou trochu jiné podmínky zpoplatňování spotřebitelů pomocí Linky 900, ale jsme připraveni službu zřídit i v zahraničí.
Kolik stojí spotřebitele hovor?
Hovor je účtován spotřebiteli za každou započatou minutu částkou od 8 do 95 Kč/min. Nejčastěji se však v praxi užívají tarify od 23Kč/min výše. Jednotlivý hovor nemá překročit 60 min., ale nebývá výjimkou, že zákazníci volají po této době znovu, aby získali požadované informace.
Co potřebuji pro zřízení této služby?
Z telekomunikačního pohledu není zapotřebí žádný speciální HW či SW.
Zájemce o Linku 900 si zvolí tarif, kolik mají jeho zákazníci platit za každou započatou minutu a bude mu přiděleno prémiové číslo 900. Tato linka se zvýšeným tarifem bude zprovozněna u všech telekomunikačních operátorů příslušného státu, kde bude linka 900 provozována. Hovory budou směrovány tam, kam si zákazník určí tzn. GSM, pevnou linku, ústřednu, VoIP, či do zahraničí.
Zákazník by zároveň měl mít reálnou představu, co by na lince chtěl provozovat a kolik minut za měsíc se dá očekávat při zvolené koncové ceně za minutu hovoru, aby se dalo spočítat, že vzhledem k nákladům na jeho inzerci, odměnu operátora předávajícího informace spotřebiteli a nákladů na telekomunikace bude jeho linka výdělečná.
Kde se může zájemce dozvědět více o službě?
Jelikož tyto služby se zvýšeným tarifem (Linka 900) společnost Dial Telecom, a.s. provozuje přes 10 let, máme s touto službou velké zkušenosti nejen po telekomunikační stránce, ale máme spoustu informací i o jejím provozu z pohledu zákazníka. Pokud nevydělává zákazník, nevyděláváme ani my a to je důležité si uvědomit. Z tohoto důvodu zákazníky maximálně podporujeme a dostávají od nás i informace, které hlavně v počátku jsou mu velmi užitečné, např. kde má/nemá smysl inzerovat, jak motivovat a kontrolovat operátory odbavující hovory spotřebitelů a další. V každém případě se jedná pouze o doporučení z naší strany, jelikož provozovatelem služby je právě zákazník. Zároveň velmi dbáme na to, abychom neprozrazovali informace, které od zákazníka obdržíme a vnímá je jako své know-how.
Děkujeme za rozhovor.