Nechte za sebe promluvit svou vůni… Anebo ne?
Nevhodně zvolený parfém může způsobit výrazné nepohodlí všem lidem ve vaší blízkosti. Příliš koncentrovaná vůně je rozptylující, obtěžující, až dusivá. Lidský nos rozpozná až bilion vůní a nikdy nevíte, jak citlivé čichové buňky má váš klient nebo kolegové. Soustředit se na vaši vyšperkovanou prezentaci může být při současném působení silně dráždivého parfému pro citlivé jedince obtížné. Výběr svého parfému proto dobře promyslete.
Vůni vybírejte pečlivě
Neznamená to ovšem, že byste měli na parfémy zanevřít. Vůně by měla vždy korespondovat s příležitostí, ke které je použita. Výrazně kořenité, příliš sladké nebo prvoplánově svůdné parfémy využijte na rande nebo schůzku s přáteli. Na důležité pracovní jednání zvolte neutrální vůni, která nebude příliš vyčnívat.
Vůně do kanceláře pro ženy
Na pracovní schůzku použijte vůni, která bude pro okolí příjemná. Lehká, svěží a čistá. Při jejím výběru jděte do parfumerie ráno, kdy jsou vaše čichové buňky bdělé. Nastříkejte vůni nejen na zápěstí, ale i krk a pozorujte, jak na vás působí. Zda není rušivá, jak se mění v průběhu dne a zda vám voní i večer.
Pro podnikatelky, manažerky a ženy pracující v kanceláři jsou vhodnou volbou vůně s jemnými květinovými, ovocnými a svěžími akordy:
- Dolce&Gabbana Light Blue se svěžími tóny sicilského citronu a jablka, květinovými tóny jasmínu, bambusu a bílé růže a se závěrem v podobě teplých tónů cedru a ambry;
- Elizabeth Arden Green Tea s osvěžujícími tóny zeleného čaje, jemných citrusů a lehkými květinovými tóny jasmínu, karafiátu a ambry;
- Chanel Chance s tóny citrusů, bílého pižma, hyacintu a jasmínových květů s dřevem, ambrou a vetiverem v závěru;
- Versace Bright Crystal s tóny yuzu, granátového jablka, s květinovým srdcem z magnolie a pivoňky a s ambrovým a mahagonovým závěrem.
Vůně do kanceláře pro muže
Ani vůně pro muže nesmí být přehnaně silná. Nechte ji korespondovat s vybraným outfitem. Pro podnikatele, manažery a muže v kancelářských profesích jsou ideální čisté, svěží a citrusové tóny:
- Davidoff Cool Water s chladivým tónem mořského vánku, máty, rozmarýnu, levandule, se srdcem z jasmínu, neroli, pelargonie a santalového dřeva a se závěrem v podobě cedrového dřeva, ambry a pižma;
- Hugo Boss BOSS Bottled se svěžími a ovocnými tóny jablka a citrusů, přecházejícími do teplých tónů skořice, hřebíčku a vanilkového základu;
- Tom Ford Grey Vetiver s hlavním tónem vetiveru, doplněným o svěží citrusy a kořenité akcenty;
- Versace Pour Homme se svěžími citrusovými tóny, bergamotem, květinovými akcenty rozmarýnu a hyacintu a se závěrečnými dřevitými tóny cedru a ambry.
Méně je více
Když nevíte, jaký parfém zvolit, aby „to nebylo moc“, jednoduše uberte na intenzitě. Parfémy obsahují 15–40 % vonných olejů, jsou nejkoncentrovanější. Parfémové vody vám nabídnou 8–15 %, toaletní vody 4–8 % a kolínské vody pouze 3–5 % vonných olejů. Vůně s nižší koncentrací vonných složek nejsou tak silné a rychleji vyprchají.