Kdo jsou ti podnikatelé, kteří vlastní své lodě a vyplouvají? Co pochopili a co dělají jinak, že jejich podnikání prosperuje a vydělává peníze? Tak tuto otázku jsem si pokládal dlouho, asi nějakých 10 let.
Existují totiž lidé, kteří na co šáhnou, to se jim daří. Kteří jsou v práci svobodní a umí navíc využívat největší tržiště dneška, internet. A pak je jejich život rok od roku jednodušší a zábavnější.
Tušil sem, že musí existovat něco, co odlišuje tento typ úspěšných a bohatých podnikatelů od těch, kteří pořád jen zkoušejí, mění taktiky, web, reklamu, vidí příležitost tady a pak zase jinde. Hledají svatý grál.
Můžete pokračovat v tom, jak věci děláte, jít svou vlastní cestou. Pracovat, podnikat, dělat online marketing jako dříve. Nebo se můžete poučit z chyb, které jsem dlouhou dobu dělal i já. Z chyb, které jsou společné podnikatelům, kteří zatím hledají. Pochopení těch chyb změnilo mé podnikání a život.
A ne, nesnědl jsem moudrost světa. Ani vás nechci poučovat. Jistě jsou na světě lidé, kteří ví o podnikání a marketingu na internetu více než já, nejsem nejlepší ani nejchytřejší. Dělám jen to, co považuju v danou chvíli pro mě za nejlepší a můj úhel pohledu pak může inspirovat někoho dalšího. A to mě motivuje k tomu říkat pravdivě, co a jak dělám a co mi funguje. Vše o čem vám tady píšu, sám dělám. No, možná ne vždy na 100%, to přiznávám, ale i já se pořád učím.
Výsledkem mnoha poučení v mém životě je 10 dovedností, které jsem dříve neměl a neznal je – 10 dovedností strategického podnikatele. Brzy se je dozvíte, ale ještě předtím je třeba poznat jednu věc, která tyto dovednosti spojuje.
Skupiny podnikatelů
Byla to právě ta věc, kterou jsem zoufale hledal (dnes vidím, že jsem nebyl sám). Po jednom dalším z desítek článků, které jsem ten měsíc přečetl se něco stalo. Stálo mě to roky hledání a učení a taky dost peněz. Ale tehdy se věci konečně daly do pohybu a spojily se dohromady. A mě došlo, která věc mi chyběla. Věc, která rozděluje podnikatele na Hledače příležitostí a Strategické podnikatele.
Ta věc je Strategické myšlení. Dělat správné věci, správným způsobem, ve správný čas. Strategické myšlení je ta klíčová a hlavní věc, která pro mně osobně znamenala přestat se trápit a najít naplnění, svobodu a bohatství v práci a podnikání. Online i offline. V životě vůbec.
Co je strategické myšlení?
- Strategické myšlení je schopnost zastavit se a zeptat se sám sebe: „Proč dělám právě to, co teď dělám? K čemu mi to slouží? Jaký je můj záměr?“
- Strategické myšlení je umění vzlétnout od denních starostí a podívat se na problém z výšky, z ptačí perspektivy. Je to schopnost vylézt na strom a rozhlédnout se po krajině, zda jdu stále správným směrem.
- Strategické myšlení je dovednost věci spojovat dohromady. Znalost toho, že k postavení domu nestačí pár nástrojů a materiál. Je třeba plán a znalosti, jak z materiálu a s pomocí nástrojů stavět.
- Strategické myšlení je umění rozhodovat se. Převzít zodpovědnost za své činy, nebát se překonat strach. Vítat změny a také poučit se z chyb a nevzdávat se.
Úspěch v každém podnikání, povolání, práci nebo profesi má základ ve strategickém myšlení. A právě proto je strategické myšlení důvodem, proč se ve všech oblastech podnikání dělí lidé na dvě skupiny:
- Hledače příležitostí
- Strategické podnikatele
Příběh kopáčů
Brendon Burchard, můj velký učitel, mě inspiroval příkladem, který myslím přesně popisuje rozdíl mezi těmito dvěma skupinami lidí a podnikatelů.
Přijde na pole, kde slyšel, že má být zlato. Začne kopat. Kope, kope a po čase narazí na zrníčka zlata. „Jen toto?“, říká si, „tady mělo být zlato“. Otrávený odchází kopat další díru. Na konci života se takový člověk podnikatel ohlédne a vidí za sebou pole s desítkami rozkopaných děr.
Je ale i jiný přístup. Jiný člověk na blízkém poli začíná také kopat. Kope a kope a po čase narazí na zrníčka zlata. „Hm, když jsou tady zrníčka, mohlo by tam být i více!“, a kope dále. Kope, kope a po čase narazí na obrovskou zlatou žílu. V tu chvíli začíná stavět důl. Na konci života se takový člověk ohlédne a vidí za sebou pole s několika velkými zlatými doly.
Strategický podnikatel.
Základy pro Strategického podnikatele
Možná jsou i jiné cesty, jak najít svobodu, naplnění a bohatství v tom, co děláte. Jsem ale rád, že je už nemusím hledat. Pokud znáte můj příběh, víte, že mou profesí je email marketing, takový, který neobtěžuje, ale prodává. Vytvořil jsem EmailAcademy a firmu SmartEmailing. Cesta, po které dnes jdu každý den a tím se ji znova a znova více učím je cesta strategické online komunikace.
Pokud nemáte strategické myšlení v obchodní komunikaci, věci nezačnou fungovat. Právě to je ten důvod, proč do sebe věci nezapadají, proč možná teď děláte spoustu činností, ale ony nepřinášejí výsledky a peníze. Proč teď utrácíte za marketing a reklamu, ale nevyděláváte.
A tak než se opět pustíte opět do práce, podívejte se na 10 dovedností strategického podnikatele. 10 dovedností, na kterých stojí strategické myšlení. Změňte to, jak jste doposud pracovali. Naučte se těchto 10 dovedností, kterými se odlišují Hledači příležitostí do Strategických podnikatelů. Trvalo mi 10 let je najít a používat je. Vy si zkraťte cestu.
Prvních 5 dovedností rozvíjí postupně vaše schopnosti jako strategického a moudrého člověka. Dalších 5 dovedností pak doplní vaše strategické obchodní umění.
Vítejte na cestě…
Těch 10 dovedností se dozvíte ve video tréninku, který jsem připravil. Podívejte se zdarma na video trénink „10 dovedností strategického podnikatele“ na stránce EmailAcademy: http://www.emailacademy.cz.
Předtím, než kliknete, máme pro vás ještě jedno upozornění: Trénink je zadarmo, ale má hodnotu tisíce korun. Navazuje na něj i druhé video, Automat na zákazníky, kde se v 3 minutě dozvíte, jak díky internetu získat toho nejvýkonnějšího zaměstnance. Vstupte do tréninku…
Kdo je David Kirš?
Podnikatel a lektor, založil společnost SmartEmailing s.r.o. (www.smartemailing.cz) poskytující aplikaci a know-how z oblasti email marketingu. Je autorem největšího online tréninkového programu o email marketingu na českém internetu EmailAcademy.cz (www.emailacademy.cz). EmailAcademy učí podnikatele, manažery a obchodníky, jak využít email a internet jednoduše a poctivě k tomu, aby získali více spokojených zákazníků. Vystudoval VUT v Brně. Působil v několika obchodních společnostech a podílí se na online projektech www.budstastny.cz a www.zelenalimetka.cz.