Nicméně všechny slevové kupóny nejsou špatné. Jsou slevové kupóny, které mohou snižovat objednávky, které by se uskutečnily i bez nich ale jsou i slevové kupóny, které dokáží naopak získat nové zákazníky.
Slevové kupóny (kódy, poukázky) můžeme dělit podle toho v jaké fázi zákaznického cyklu se nacházejí.
-
Slevové kupóny, které zákazník hledá až v košíku.
-
Slevové kupóny, díky kterým se zákazník dozví o e-shopu.
Slevové kupóny, které zákazník hledá až v košíku
Jste na e-shopu, vložíte zboží do košíku, jdete a zaplatit a uvidíte pole pro vložení slevového kódu. Jdete tedy do nového okna a zadáte název e-shopu + slovo slevový kupón. Já to takto dělám a věřím, že nejsem sám. Proč to dělám? Protože je tady možnost si snížit cenu objednávky a ušetřit peníze na zboží, které stejně chci.
Slevové kódy zobrazené na kuponových webech mají jednu obrovskou nevýhodu pro e-shopaře a tou je ta, že často se vetřou do objednávky, která by proběhla i v případě, že by slevový kód neexistoval.
Tyto slevové kódy tedy nezískávají nové zákazníky ale pouze snižují marži e-shopaře.
Slevové kupóny, díky kterým se zákazník dozví o e-shopu
Slevové kupóny mohou ale mít i pozitivní efekt a tím je získávání nových zákazníků do vašeho e-shopu!
Pokud jste na e-shopové scéně nějakou dobu, určitě znáte službu, která umožňuje vkládání cizích letáků nebo kuponových knížek do vašich balíčků, které posíláte zákazníkům. V balíčcích dalších zapojených e-shopů je zase zaslán váš slevový kupón.
Tato služba je bohužel velmi neefektivní a to z jednoduchého důvodu. Zákazník už není v nákupní náladě. Zákazník je v náladě otevřít si svůj balíček a užít si produkt, který mu zrovna kurýr doručil.
Dalším problémem je fakt, že nic nejde sledovat, měřit a vyhodnocovat, letáky nejde optimalizovat podle e-shopu, ze kterého objednávka přišla. A tak letáky často končí v koši.
TIP: Může to být ale i efektivní!
Slevové kupóny ihned po objednávce
Co kdyby se ale slevové kódy ukazovaly zákazníkovi ihned po objednávce? Rozdílem tady je to, že zákazník je stále v nákupní náladě, protože právě dokončil nákup na jiném e-shopu.
Ve zkratce tohle je filosofie unikátní české aplikace Děkovačka.
Jak Děkovačka funguje?
Když je uskutečněna objednávka na eshopu “A”, je na děkovací stránce nabídnut dárek ve formě slevových kupónů na eshopy “B”, “C”, “D”, atp…
E-shopy “B”, “C”, “D”, zase naopak přivádějí zákazníky e-shopu “A”.
Slevové kupóny jsou nabídnuty na samostatné přistávací stránce a Děkovačka tak nezasahuje do designu e-shopi a ani do objednávkového procesu.
Přiklad:
Zákazník si nakoupí na e-shopu se sportovním vybavením, který ale neprodává suplementy. Na děkovací stránce je mu potom nabídnuta sleva na suplementy jiného e-shopu. Naopak na děkovací stránce e-shopu se suplementy je zákazníkovi nabídnuta sleva na sportovní vybavení.
Výhody Děkovačky
-
Funguje čistě na affiliate provizi – neplatíte nic za registraci nebo vedení
-
Získáte zákazníky, které není možné získat z jiného marketingového kanálu.
-
Garantuje bezkonkurenčnost slevových nabídek – nikdy nebudete přivádět zákazníky konkurenčnímu e-shopu.
-
Integrace Děkovačky zabere 2 minuty.
-
Děkovačka rozšiřuje databázi e-mail marketingu.
-
Od prvního dne registrace do systému, získáváte zákazníky.
Takže abychom odpověděli na úvodní otázku, ano některé kupóny se e-shopařovi vyplatí. Jsou to obvykle ty, které mají pro e-shop přidanou hodnotu a získávají nové zákazníky, které není možné získat z jiných marketingových kanálů.
Více informací o tom, jak Děkovačka funguje se dozvíte na naší webové stránce.
V případě zájmu o zapojení do Děkovačky, kontaktujte našeho obchodního zástupce na e-mailu: info@dekovacka.cz.