Letos byl o hlasování mimořádný zájem a tak již v nominačním kole byl zlomen loňský rekord. Loni se na nominování produktů podílelo 22 485 hlasujících, letos mělo toto první kolo 59 405 účastníků, kteří dali hlasy 602 produktům. Padl tak i loňský rekord v počtu nominovaných produktů. Loni jich bylo nominováno kolem pětiset.
Zajímavé je letos i složení finalistů. Z dvaceti postupujících produktů jich má ve finále nejvíce – celkem čtyři – GE Money Bank. Po dvou produktech má ve finále Česká spořitelna, mBank a Poštovní spořitelna. Z dalších bank jsou dále po jednom zastoupeny produkty ČSOB, Komerční banky, Raiffeisenbank, ING Bank a Fio, družstevní záložny. Z pojišťoven mají po jednom produktu ve finále Allianz, Česká pojišťovna a Kooperativa. Dvacítku doplňují produkty dvou stavebních spořitelen – Českomoravské stavební spořitelny a Raiffeisen stavební spořitelny.
O preferencích hlasujících vypovídá i skladba finálových produktů. Nejvíce nominací letos získaly osobní účty bank. Celkem jich bylo nominováno pět. Stejným počtem nominací, tedy pěti, se může pochlubit internetové bankovnictví. Letošním hitem mezi klienty se staly spořicí účty a projevilo se to také hned v nominacích na Zlatou korunu. O prvenství ve Zlaté koruně tak budou letos bojovat hned čtyři spořicí účty od čtyř tuzemských bank.
V loňském ročníku Zlaté koruny svedly boj o prvenství osobní účet mKonto, tehdy ještě ne příliš známé mBanky a SERVIS 24 České spořitelny, která za tento produkt internetového bankovnictví získala Zlatou korunu již v prvním ročníku této soutěže v roce 2003. Loni si Cenu veřejnosti odneslo s poměrně velkou převahou právě mKonto a SERVIS 24 obsadil stříbrnou příčku. Také letos oba produkty postoupily do finále. Jakou mají šanci uspět i nyní je v této chvíli otázka, protože konkurence je oproti minulým létům veliká.
Letošní neobyčejně velká účast hlasujících slibuje, že to ještě bude velký boj. Všech dvacet nominovaných produktů představuje dvacet silných kandidátů na medaile a kterýkoliv z nich může u klientů výrazně zabodovat. Zdá se, že lidé se v době finanční krize začali více zajímat o to, jaké produkty jim finanční společnosti nabízejí a jak se k nim banky, pojišťovny a všichni ostatní na trhu chovají. Mohou to dát najevo i tím, že jejich přístup a snahu ohodnotí a Cena veřejnosti Zlatá koruna je k tomu jedinečnou příležitostí.
Finálové hlasování o Cenu veřejnosti Zlatá koruna probíhá až do 7. června na www.zlatakoruna.info/hlasovani a také prostřednictvím SMS zpráv. Současně je možné na uvedených internetových stránkách hlasovat o nejlepších finančních produktech pro malé a střední podnikatele. Výsledky Ceny veřejnosti a Ceny podnikatelů budou vyhlášeny v druhé polovině června.