Na začátku chtěli celý projekt odpískat. Dnes expandují napříč Evropou

Ilustrační obrázek Autor: eighty8
Ilustrační obrázek
Ke konopným produktům se Patrik Girgle dostal spíš ze zvědavosti. Ta však brzy přerostla v podnikatelský záměr a dnes jeho firma Eighty8 slaví úspěchy po celé Evropě.
3. 1. 2023

Sdílet

„Prvních pár měsíců od založení firmy jsem jen ustavičně pracoval…“

Když před 4 lety Patrik narazil na informaci, že v Česku se rozrůstá trh s konopnými výrobky, které mají minimální obsah THC a jsou naprosto legální, toto odvětví ho nadchlo. Z počáteční zvědavosti se postupně stal regulérní podnikatelský záměr – nabídnout kvalitní CBD a HHC produkty, a zlepšit tak lidem každodenní život, ať už na úrovni zdraví, nebo dobré nálady.

Cesta k tomuto cíli však nebyla jednoduchá. Ze začátku totiž na projektu Patrik pracoval sám, jen s manželkou a grafikem. Všechen svůj čas tak musel dělit mezi stávající podnikání, které ho v tu dobu živilo, a vznikající Eighty8. I přesto se pustil do budování nové značky na 110 % a totéž očekával od všech zúčastněných.

Autor: eighty8

Bohužel, jeho dodavatelé neměli stejný přístup, a Patrik tak neustále bojoval s nespolehlivostí a nekonstantností kvality. „Chtěl jsem od začátku nabízet jen to nejlepší a moje zarputilost prodávat pouze nejkvalitnější konopí a produkty z něj mě skoro dovedla k bodu, kdy jsem celý projekt chtěl odpískat.“ Naštěstí se tak nestalo. Po několika cestách po Evropě se Patrikovi podařilo najít dodavatele, kteří byli schopni splnit jeho vysoké nároky a zajistit konopí prvotřídní jakosti.

Vstup na retailový trh Eighty8 odrazil do jiného levelu podnikání

Po zvládnutí prvotních překážek na sebe úspěchy nenechaly dlouho čekat. Společnost Eighty8 navázala spolupráce s ostatními e-shopy, se speciálkami na CBD a HHC produkty v Česku i s menšími podnikateli, jako jsou například majitelé čajoven a lokálních obchůdků. To byl jeden z kroků, které produkty Eighty8 dostaly blíže k zákazníkům. Pro značku je však tento typ spoluprací důležitý i nyní, když se jejich výrobky díky dobrému jménu prodávají v podstatě samy. Proto se snaží své partnery podporovat rozsáhlými marketingovými aktivitami, které letos ještě výrazně posílí.

Opravdový zlom však nastal až v roce 2020, kdy se do firmy přidal obchodní ředitel Jan Glos. Krátce po tom se počet lidí, kteří na projektu pracují, navýšil bezmála na 50 a společnost Eighty8 se začala připravovat na vstup na retailový trh. „S první spoluprací s retailem jsme začali před rokem a půl a dnes je možné zakoupit naše výrobky na cca 1000 prodejních místech v rámci České a Slovenské republiky,“ popisuje Jan. „Toto nás odrazilo do jiného levelu podnikání, než jsme si vůbec na začátku dokázali představit. Vize byla dostat naše produkty mimo konopnou komunitu také k běžnému člověku, a ta se začala naplňovat právě prodejem v retailu,“ dodává Patrik.

„Chceme naše produkty nabídnout ve všech zemích EU“

Vstupem na český a slovenský retailový trh však cesta společnosti Eighty8 rozhodně nekončí. V tomto roce má ještě větší plány – nabídnout své produkty ve všech zemích EU, na co možná nejvíce místech. A už nyní vše nasvědčuje tomu, že se to povede. „Se zahraničním obchodem v tuto chvíli teprve začínám, nicméně máme velmi dobré zpětné vazby, podle kterých se dá usuzovat, že ani na těchto trzích nezůstanou naše výrobky přehlíženy,“ pochvaluje si Jan Glos. Firma každý den dostává mnoho poptávek ze zahraničí a už teď se jim skvěle daří třeba v Řecku, kde uspěli se svou novinkou, vaporizačními pery s HHC.

Autor: eighty8
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).