Outsourcing – co to je a jaké jsou jeho výhody?
Přemýšlíte, co to vlastně outsourcing je a jaká je jeho definice? Jedná se o situaci, kdy firma nebo živnostník zadá zakázku specialistovi mimo svou společnost.
Externí specialisté mohou vykonávat jednorázovou zakázku (například tvorba webu), ale mohou být také pravidelnými dodavateli například v oblasti marketingu, účetnictví či zmíněné administrativní výpomoci. Obzvlášť živnostníci čím dál tím častěji využívají například služeb virtuálních asistentek apod.
Outourcing je velmi výhodný oproti zaměstnávání stálého zaměstnance i po stránce výdajů a zadáním zakázek třetí straně může velmi prospět vašemu cashflow.
Pro OSVČ se zase jedná o uvolnění rukou na tu skutečně důležitou práci i na odpočinek.
Kdy je vhodné outsourcing využít?
Možností pro využití outsourcingu má každý podnikatel skutečně mnoho. S podnikáním pojí nejen rutinní a opakující se činnosti, které negenerují příliš zisku, ale rozhodně se bez nich neobejdete, ale také věci, ve kterých nemusíte být odborníkem, jejich realizace vás stojí spoustu času a tím nakonec i peněz.
Sem spadá například tvorba webu, správa sociálních sítí, účetnictví, ale také třeba průzkum trhu a mnohé další záležitosti.
Pro všechny podobné případy je outsourcing mnohem lepším řešením než snaha stát se odborníkem na všechno – pak skončíte akorát tak, že vyhoříte a nebudete mít pořádně čas na vaši hlavní činnost.
Jak při outsourcingu postupovat?
Při výběru externího spolupracovníka nebo agentury je důležité správně vybrat.
Nebojte se věnovat dostatek času průzkumu nabídek v oboru, ve kterém pomoc hledáte – od cen po služby.
Od vybraného spolupracovníka se nebojte vyžádat reference a samozřejmě byste neměli zapomínat ani na smlouvu, záruku apod.
Čas, který věnujete přípravě a výběru vhodného externího dodavatele se vám bohatě vrátí už během pár dnů.