Trhy jsou nyní v kurzu. Co Vás osobně na tomto podnikání nejvíce láká?
Tržiště mi umožňuje trávit více času mezi lidmi venku, na vzduchu. Po letech práce v uzavřených prostorách jsem prostě potřebovala změnu. Samozřejmě jsem si toto podnikání zidealizovala, ale hlavně na jaře a v létě za své rozhodnutí sama sobě děkuji.
Změnilo se Vaše podnikání ve srovnání se začátky?
Určitě ano. Ani ne tak v sortimentu jako v systému podnikání. Zezačátku jsem si objednávky zapisovala do jednoho speciálního bloku. V létě, kdy mám hlavní sezónu, je vždy ve všem hrozný zmatek a častokrát po sobě zápisky ani nepřečtu. Kolikrát si ani nejsem jistá, jestli jsem zapsala vše. Poslední dva roky jsem na toto období najímala brigádníka. To však pořádku v systému příliš nepřidalo. Před létem jsem si na doporučení kamarádky pořídila tablet. V základní tabulkové službě jsem zaznamenávala prodané zboží a doma pak zbytek doladila na počítači. Ke konci loňského roku jsem si však koupila pokladní systém a vyzkoušela jej na adventních trzích. Nejlepším krokem však bylo pořídit si platební terminál, který není mezi trhovci obvyklý a je tedy pro mě významnou konkurenční výhodou.
Můžete to nějak přiblížit? V čem konkrétně systém pomáhá?
Do tabletu jsem si nainstalovala aplikaci ePokladna v jednoduché verzi Mini. Prodeje tak eviduji mnohem pohodlněji. Mám zde zadaných osm základních produktů, které nabízím. Zároveň sem zapisuji usmlouvané ceny.
Není takové řešení příliš nákladné? Nevystačila byste si i tak stále s papírem a tužkou?
Nemyslím si, že by řešení bylo drahé. Za licenci ePokladna Mini platím 180 Kč měsíčně. K tomu jsem si aktivovala tarif Business Red LTE za 749 Kč/měsíc s neomezeným voláním a SMS a 1,5 GB dat. Předtím jsem žádný datový tarif neměla, ale pro bezhotovostní platby je to potřeba. Abych mohla tisknout účtenky, koupila jsem k licenci tiskárnu za 5 377 Kč. Podporovaný platební terminál jsem domluvila s bankou.
Za papír a tužku bych už systém nevyměnila. Šetří mi to čas. Díky tomu, jak je vše přehledné, ušetřím čas i svému účetnímu. Doufám, že tím pádem budu platit méně i za jeho služby.
Co Vám to přineslo? Máte třeba nyní více zákazníků?
ePokladna mi pomohla s náporem před a během vánočních svátků, když jsem ji poprvé zkusila „naostro“. Jak už jsem zmínila, jezdila jsem s ní na adventní trhy. Přišla jsem na jednu chytrou věc, aplikace mi umožnila napsat drobnou poznámku o slevové akci, která se automaticky tiskla na všechny účtenky, díky tomu se zákazníci rádi vraceli. Také ocenili možnost platit kartou. Na trzích většinou utratí veškerou hotovost, ale u mě mohou koupit ještě něco navíc bezhotovostně. Mám spočítáno, že celkové tržby se za krátký čas zvedly až o 10 %. Do budoucna se pak určitě nemusím starat o další náklady spojené s elektronickou evidencí tržeb. Mám totiž vše, co je k tomu potřeba.