Posuňte své propagační texty na vyšší level. Máme pro vás hned 9 tipů

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Vytvoření fungující obsahové strategie, psaní prodejních textů a jejich distribuce. Podívejte se s námi na obsahový marketing.
20. 4. 2021

Sdílet

Devět zaručených tipů, jak psát jako bůh a prodat jakýkoliv produkt nebo službu – nezní to skvěle? Bohužel nereálná přání plnit neumíme. Zato vám na konferenci o obsahovém marketingu Content First zprostředkujeme třináct přednášek od skvělých spíkrů, kteří se s vámi podělí o reálné case studies a rady a triky, které se jim během práce na konkrétních kampaních osvědčily. Program je kompletní, seznamte se s ním.

Lexikon pravidel, která garantují úspěch, sice neexistuje, ale přesto se můžeme zamyslet nad tím, jak by asi vypadal:

1) Nebojte se opisovat i od velkých hráčů

Ostýcháte se hledat inspiraci u úspěšných firem? To je velká chyba, i zaběhnuté společnosti kdysi stály na startu. Příkladem je český výrobce kosmetiky Ryor, který nedávno oslavil třicet let na trhu. Jana Štěpánková, obchodní ředitelka firmy, představí různé způsoby, kterými společnost komunikuje se svými potenciálními i věrnými zákazníky. Nezahoďte ani vy svůj potenciál, pracujte na svém obsahu, zkoušejte různé kanály a formáty, jak dát o sobě nenásilně vědět.

2) Pravidla jsou od toho, aby se porušovala

Možná vám to zní otřepaně, ale Bára Nováková z Komuniké, copywriterka tělem i duší, nás přesvědčí o pravdivosti této fráze. Kdy se držet pravidel pro dobré reklamní texty (kterých je všude přehršel) a kdy je do dobré popustit uzdu své fantazie a vyhnout se tak tuctovým textům?

3) Vydejte se nevyšlapanou cestou

Nebojte se riskovat a využívejte netradiční cesty. Nespoléhejte na klasické formáty. Příkladem může být využívání nových sociálních sítí. Co třeba zkusit Clubhouse? Že na něm nepůsobí nikdo z vaší konkurence? O důvod víc, proč ho zkusit zařadit do své komunikační strategie. Marketingová specialistka Markéta Karman se zamyslí nad jeho potenciálem pro business. Cestou může být i často zatracovaný TikTok – je třeba si uvědomit, že jeho vliv sílí a nejde pouze o síť pro teenagery. Ve své kampani ho už zkusil použít i takový gigant jako je operátor O2 Czech Republic. Jak všechno dopadlo prozradí šéf sociálních médií a obsahu O2 Matouš Sudík a Tomáš Hansl, specialista na sociální sítě z Bistro Social. Nebojte se spojit i zdánlivě neslučitelné, pokud vám to dává dobrý smysl. O tom, jak vypadalo spojení energy drinku Shock s mistrem etikety Ladislavem Špačkem, poreferuje kreativní ředitel agentury Socialsharks.

4) Přetavte běžnou komunikaci mezi obchodníkem a nakupujícím na něco výjimečného

Jak na to? Zajímavý přístup představí Adam Pýcha, který působí jako ředitel marketingu a e-commerce v obchodě Knihy Dobrovský. Díky facebookové komunitě Knižní závisláci může obchod nenásilně komunikovat se svými zákazníky. Proč odpovídat na dotazy jen v uzavřené mailové komunikaci? Vyzvěte své klienty, ať se ptají na vašich sociálních sítích, sdělují své dojmy a recenze, podobně jako tato knižní komunita.

5) Důkladně přemýšlejte i nad věcmi, které se vám jeví jako jasně dané

Nezabředávejte do vyjetých kolejí. Opřete svoje rozhodování o názor odborníků. Příkladem může být přístup k Instagramu. Je podle vás na Instagramu důležitá pouze krásná fotka? Přidáte ke svému příspěvku první hashtag, který vás napadne, a tím veškeré vaše texty na této sociální síti končí? Katka Pavlíčková, instagramová čarodějka, vám vysvětlí, že to není ten nejlepší přístup.

6) Upoutáním pozornosti to jen začíná. Své sledovatele, potažmo zákazníky si musíte také udržet

Věnujte dostatečný prostor a čas také redakčnímu obsahu. Sdílejte na svém webu životní příběhy ambasadorů značek, historii své firmy nebo přímo pro produkt vytvořené foto a videogalerie. Eva Máchová, UX designérka a konzultantka FG Forrest, ukáže, jak může správně zvolený redakční obsah zvyšovat prodeje i loajalitu vašich klientů.

7) Naučte se distribuovat svůj obsah

Skvěle napsaný text bohužel nestačí. Skamaraďte se s postupy, které musíte znát, aby se váš obsah dostal mezi co nejvíce lidí. Marketingový stratég společnosti Včeliště Josef Řezníček na konkrétních případech ukáže, jak šikovně propojit optimalizaci pro vyhledávače s obsahem.  Jak dostat právě váš obsah do centra dění, a čím konkrétně získáte pozornost uživatelů, nastíní také Ondřej Sitta ze Seznam.cz.

8) Buďte hraví a nabídněte svým zákazníkům něco nového a dlouhodobého

Zajímavý nápad představí Karolína Junková, manažerka společnosti FUSE a Jakub Lávička, specialista na performance marketing společnosti Omnicom Media Group. Díky půlroční kampani „Vypěstuj si vlastní Ajvar“ zvýšili povědomí o produktu a vybudovali kolem sebe věrnou komunitu. Ne vždy je nutné sázet na velké reklamní plochy, aby se o vás začalo mluvit.  

9) Prohlubujte si své právní povědomí 

Ohlídat si právní záležitosti a nepřekročit vytyčené hranice je nutné vždy. Nezapomínejte na to ani během své tvorby obsahu. Jak (i nechtěně) neparazitovat na něčím duševním vlastnictví? Jak ho poznat? A jak naopak ochránit vlastní tvorbu? A s jakými právními omyly z oblasti obsahového marketingu se advokátní kanceláře setkávají ve své praxi nejčastěji? O své zkušenosti se podělí advokátka Petra Stupková z advokátní kanceláře Legitas.

Seznamte se s letošními programem a spíkry. Moderování konference se chopí Eliška Vyhnánková. Akce proběhne online, prostřednictvím aplikace ZOOM. K účasti stačí vyplnit jednoduchý registrační formulářa 6. května se připojit.

Jako bonus k registraci dostanete zdarma vstupenku na naši další marketingovou konferenci BRANDstorming, která proběhne 29. dubna. 

Partnerem konference je BrandCloud, mediálními partnery jsou Marketing Journal, MediaGuru a Seznam.cz. Organizátorem je TUESDAY Business Network. Produkci zajišťuje Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).