System Center 2012, který tvoří základ řešení privátního cloudu Microsoftu, však nabízí i další výhody. Na následujících řádcích vám přiblížíme možnosti automatizace, která je právě jednou z klíčových výhod.
Kouzelný Orchestrator
Nároky kladené na dnešní IT zvyšují jeho komplexnost a cestou, jak si udržet přehled a náklady pod kontrolou, je možnost realizovat automatizované úlohy napříč různými operačními systémy, nástroji pro správu infrastruktury a aplikacemi. System Center Orchestrator je nástroj, jehož úkolem je plnit právě tyto požadavky v produktech, které mohou být nejen od Microsoftu, ale také od IBM, HP, VMware a dalších výrobců. Orchestrator v rámci infrastruktury realizuje připravené posloupnosti událostí, které by jinak museli realizovat pracovníci IT. Podívejme se na příklad.
Zvýšení dostupnosti
K nápravě velké části potíží mnohdy stačí restartovat patřičnou aplikační službu nebo aplikovat již připravený pracovní postup. V takovém případě je možno celý proces plně automatizovat a celé řešení potom může probíhat následovně. Monitorovací nástroj zjistí potíže s aplikací, vytvoří výstrahu a předá informaci do nadřazeného helpdesku. Po zaznamenání události helpdeskový systém spustí úlohu Orchestratoru, jež ověří trvání problému a následně podle předem připraveného plánu postupně realizuje jednotlivé operace napříč operačními systémy, aplikacemi a konfiguračními nástroji, které problém odstraní. Posledním krokem celého postupu obvykle bývá předání informace zpět do helpdesku a ukončení incidentu, to vše bez zásahu administrátora.
Podobný přístup lze využít v prostředí privátního cloudu, kde pomáhá již od nasazování jednotlivých serverů nebo aplikací. Řešení System Center 2012 tak organizacím umožňuje výrazně zvýšit dostupnost služeb IT, vybudovat heterogenní privátní cloud a v neposlední řadě snížit náklady.
Více na www.microsoft.cz/privatnicloud.