Na českém reklamním trhu již rozhodně není mobilní reklama pojmem, který by doposud nikdo neslyšel. Přes nemalá očekávání je však tento způsob komunikace teprve ve svých začátcích. Přitom právě mobilní telefon, který nosíme neustále u sebe, vlastní dnes již téměř každý. Jedná se tedy o ideální nástroj, ba co víc reklamní komunikační kanál, díky kterému se efektivně cílená kampaň dostane zákazníkovi přímo do ruky. Toho si je vědoma tuzemská jednička mezi mobilními operátory, T-Mobile. Ten nyní nabízí možnost inzerce v mobilních telefonech svých více než 5 milionů zákazníků. A T-Mobile si je tak jistý účinkem, že ve srovnání s internetovými kampaněmi garantuje desetinásobný účinek. Pokud ne, dostane každý inzerent prvních 20 000 kontaktů pro kampaň zdarma!
Podle výsledků pilotního projektu, který T-Mobile realizoval v loňském roce ve skupině žen z větších měst a mladých lidí, plných 30 % dotázaných žen a 28 % mladých lidí obdržené reklamní sdělení poslalo dál svým známým, polovina z nich dokonce reklamu přeposlala více než jednomu člověku ze svého okolí. Díky tomu se reklama může přirozeně virálně šířit mezi lidmi bez ohledu na to, jakého využívají operátora. Příjemci se navíc k reklamě v mobilním telefonu vracejí: plných 75 % oslovených účastníků pilotního projektu si reklamu nechalo v telefonu a zhruba 15 % si reklamu přečetlo vícekrát.
To, že mobilní reklama funguje, potvrzují i první zadavatelé. „Na zvolenou skupinu byla komunikace úspěšná. Myslím si, že mobilní marketing bude mít i v budoucnu významnou úlohu, a to nejen v segmentu mladých lidí (studentů). Hlavní výhodu vidíme v přesném zacílení, velmi dobré znalosti vybrané skupiny a především v rychlosti a flexibilitě tohoto nástroje,“ říká David Šmahel, vedoucí marketingové komunikace Komerční banky, která zvolila mobilní marketing k propagaci svého studentského účtu. Sečteno podtrženo, mobilní marketing je v době, kdy většina reklamních kanálů bývá redukována z důvodu snižování nákladů, velmi efektivním nástrojem pro komunikaci. Více na www.t-mobile.cz/reklama.