Konzultační centrum Dobrý web spustilo letos již osmý ročník projektu WebTop100, jenž oceňuje úroveň internetových prezentací hospodářsky nejúspěšnějších českých firem. Do některého z 11 oborových žebříčků se může přihlásit jakákoli firma podnikající v České republice s českými webovými stránkami. Weby lze registrovat prostřednictvím internetového formuláře, který je k dispozici na stránkách soutěže WebTop100, a to až do 15. června 2009. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne na galavečeru uzavírajícím celodenní odbornou konferenci WebTop100.
Přehled vyhlášených oborových žebříčků pro rok 2009:
- Auto-moto
- IT
- Telekomunikace
- Finance
- Obchod a prodej
- Průmysl
- Energetika
- Transport
- E-shop
- Potravinářství a gastronomie
- Kultura
Kromě oborových žebříčků mohou firmy své weby přihlásit do některé ze dvou speciálních kategorií, kterými jsou Microsite a Marketingový nástroj.
Hodnocení webů zajišťuje odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing, ale i z odborníků na daný segment podnikání. Hodnocenými kritérii jsou použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele.
Každý účastník soutěže získá celou řadu benefitů. Vedle samotného zhodnocení webu odborníky a zařazení do výsledků soutěže obdrží také odbornou studii WebTop100 shrnující aktuální trendy v oblasti internetového podnikání nebo volný vstup na říjnovou celodenní konferenci a následné vyhlášení výsledků. Díky písemnému hodnocení webu získá důležitou zpětnou vazbu od odborníků a inspiraci pro další činnost. Výsledeky potom může soutěžící firma využít v rámci své PR komunikace.
V loňském roce bylo hodnoceno celkem 186 webových prezentací a vítězem soutěže se stala elektrárenská společnost ČEZ. Kompletní přehled výsledků WebTop100 2008 je k dispozici na stránkách soutěže.
Pořadatelem soutěže WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web. Generálním partnerem je společnost IBM Czech republic, hlavním partnerem společnost ACTIVE 24 a partnerem sdružení TUESDAY Business Network. Mediálními partnery jsou týdeník Marketing&Media, zpravodajské servery Aktuálně.cz a Profit.cz a portál Centrum.cz.