Hlavní navigace

Slevomat: Dokážeme se napojit na téměř jakýkoliv systém našich partnerů

Ilustrační obrázek Autor: Slevomat
Jan Kalenda, product owner pro integrace, v rozhovoru přibližuje, jak je spolupráce s partnery jednoduchá.
31. 7. 2024

Sdílet

Slevomat je největší portál na zážitky v Česku. Kolik partnerů u vás má své nabídky?

Aktuálně má na našem webu nabídky celkem 7 000 partnerů z různých zemí. Jen od začátku letošního roku máme zhruba 1 300 nových partnerů, v druhé polovině roku pak očekáváme podobný růst.

Jak dlouho takový proces zveřejnění nabídky partnera může trvat?

Je to záležitost jednotek dní. V naprosté většině případů je první nabídka zveřejněna již za 2 dny od začátku spolupráce, maximálně však do týdne.

Jak se propojujete s hotely?

K propojení s našimi partnery využíváme hotelové distribuční systémy, takzvané channel managery, které se umí bez problémů napojit na různé rezervační systémy hotelů.

Jak dlouho trvá proces onboardingu partnera do Slevomatu?

U systémů, se kterými již spolupracujeme, to je v řádu pár hodin, maximálně jednotek dní. Když se jedná o nový systém, pro který musíme vytvořit vlastní propojovací rozhraní, je celý proces o něco delší.

Jaké systémy ve Slevomatu konkrétně využíváte?

Je jich celá řada. Zaprvé náš vlastní rezervační systém Termino, který nabízíme našim partnerům zcela zdarma. Poté RateDock, který sdružuje 60 channel managerů z celého světa a otevírá nám možnosti velkého množství partnerů. Dále využíváme Previo, což je asi nejznámější distribuční systém v Česku. Umožňuje však napojení i na partnery po celé Střední Evropě. Poté channel manager D-Edge, který umožňuje napojení na významné hotelové řetězce nejen v Česku. Nezapomínáme však ani na menší ubytovatele a pracujeme i se systémy Trevlix, Mevris, Plazzaro a s formátem iCal. V rámci spolupráce se zahraničními partnery využíváme polský Hotres, Profitroom, chorvatský Phobs a pak ATCOM, který nám pomáhá se napojit na velké společnosti pro destinační management německy hovořících zemí.

Proč zrovna tyto systémy, jaká je jejich výhoda?

Díky těmto systémům máme přehled o kapacitách daných partnerů, a můžeme tak zákazníkům nabídnout více vhodných pokojů a termínů. Zároveň tím usnadňujeme partnerům práci s naším prodejním kanálem. Díky tomu nemusejí využívat náš interní systém Termino, pokud je pro ně jednodušší používat své zajeté systémy.

Proč pracujete s takovým velkým množstvím systémů? Nestačilo by využívat jeden, který je nejpoužívanější?

Chceme našim partnerům co nejvíce usnadnit práci a zajistit hladký chod spolupráce. Proto se snažíme v Česku pokrýt propojení s co nejvíce různými distribučními systémy, abychom byli při případné spolupráci ihned připraveni. V současné chvíli tak již pracujeme s naprostou většinou z nich. Trochu jiné je zahraničí, kde postupujeme spíše naopak. Když chceme vstoupit na nový trh, uděláme si průzkum, jaké hlavní velké distribuční systémy jsou v dané zemi nejpoužívanější, a už dopředu si je integrujeme k nám. Pokud se stane, že nemáme v portfoliu distribuční systém využívaný partnerem, nabízíme mu naše interní řešení. Stejně tak pokud partner není napojen na vůbec žádný distribuční nebo rezervační systém, poskytujeme jim zdarma opět naše vlastní interní řešení Termino.

Jak dlouho vám trvá napojit se na nějaký distribuční systém nebo channel manager?

Pokud bereme v potaz počáteční vyjednávání, projektování, vývoj, testování a finální spuštění, bavíme se o zhruba 3 měsících.

Stává se vám, že systémy propojit nejdou?

Ačkoliv Slevomat funguje oproti jiným online cestovním portálům dosti unikátně, dokážeme se napojit na téměř jakýkoliv systém. Vždy dokážeme navrhnout řešení tak, aby vzájemné propojení fungovalo.

Plánujete v nejbližší době nějaká další vylepšení?

Ano, budeme zpřesňovat a více automatizovat existující napojení. Detaily si ale necháme pro sebe. 🙂

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).