Společenská odpovědnost firem aneb Každý můžeme něco změnit

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Názor, že smyslem existence firem je vydělávat peníze majitelům a akcionářům je dost nový. Ještě před padesáti lety by ve vyspělých zemích rozhodně nepřevládal.
26. 9. 2016

Sdílet

Po dlouhou dobu se za hlavní účel existence firmy pokládalo stabilně přispívat k dobrému fungování celé společnosti, udržovat v rovnováze zájmy zákazníků, zaměstnanců, majitelů a širšího okolí včetně životního prostředí. To, čemu se dnes říká CSR — Corporate Social Responsibility — není módní novinka, ale návrat ke kořenům. Podnikatelé minulých generací nám zanechali architektonické památky, založili a financovali významné školy a kulturní instituce. A co přidají dnešní firmy? Počítají se věci velké i malé, z těch i oněch se skládá svět. Pojďte si s námi popovídat o tom, jak každý můžeme něco změnit k lepšímu. Konference na téma Společenská odpovědnost se bude konat 5. října v Pracovně.

Konference bude mít formát neformální debaty. Inspirativním vyprávěním těch, kteří pomáhají, účastníky provede moderátorka Martina Kemrová, senior manažerka firemní komunikace a tisková mluvčí T-Mobile.

A kdo v debatě vystoupí?

Jiří Černý, generální ředitel družstva Ergotep. Ergotep je integrační sociální podnik a jeho hlavní náplní je celková integrace osob se zdravotním postižením do společnosti formou vytváření kvalitních pracovních pozic. Pro zdravotně postižené také zajišťuje praxe a stáže, vzdělává je a šíří dál své know-how jako ucelené a fungující řešení. 

Romana Dohnalová, majitelka Vymazlené kavárny. Vymazlená kavárna podporuje komunitu mentálně postižených Benediktus z Chotěboře. Prodává výrobky jejich chráněné dílny, pořádá koncerty jejich kapely Benebend i „obyčejná“ setkání v kavárně u něčeho dobrého.

Vladimír Víšek, manažer pro udržitelný rozvoj v IKEA. IKEA v loňském roce spustila projekt Šetrnější domov. Na příbězích českých a slovenských domácností ukazuje, jak doma zbytečně neplýtvat a šetřit jak svoji peněženku, tak životní prostředí. 

Partnerem konference je T-Mobile Czech Republic. Mediálně akci podporují EURO a Lupa.cz, organizuje TUESDAY Business Network

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).