Účetní doklady je třeba po zákonem vymezenou dobu archivovat, a to buď v papírové podobě nebo v elektronické podobě, případně kombinaci obou.
V souladu se zákonem o účetnictví je možné archivovat:
- v listinné podobě – papírový účetní záznam pořízený rukopisem, psacím strojem, tiskařskými nebo reprografickými technikami anebo počítačová tisková sestava.
- v technické podobě – účetní záznam provedený elektronickým, optickým nebo jiným způsobem, který umožňuje jeho převedení do čitelné formy, např. archivace na CD.
Po skončení účetního období se archivuje:
- účetní závěrka, výroční zpráva – 10 let
- účetní doklady, účetní knihy, odpisové plány, inventurní soupisy, účtový rozvrh, přehledy – 5 let
- účetní záznamy, kterými účetní jednotky dokládají vedení účetnictví – 5 let
Dokumenty z personalistiky se archivují od roku, který následuje po roce, kterého se dokumenty týkají:
- stejnopisy evidenčních listů – 3 roky
- mzdové listy, účetní záznamy o údajích potřebných pro účely důchodového pojištění – 30 let (u starobního důchodu pouze 10 let)
- u obchodní společnosti (a obdobně i družstva) seznam společníků, členů statutárního orgánu, dozorčí rady a přehled, kdy tato společnost neodvedla pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti – 6 let (3 roky po zaplacení dlužného pojistného)
Podnikatelé – plátci daně z přidané hodnoty archivují:
- daňové doklady – 10 let od konce zdaňovacího období.