Firemní mobil

Výdaje za používání telefonu a internetu jsou daňově uznatelným výdajem. Používá-li však fyzická osoba telefon či internet také pro svou osobní potřebu, musí prokázat výši uvedených výdajů souvisejících s podnikatelskou činností.

Firemní zákazníci jsou mobilními operátory zvýhodňováni. Základem jsou speciální tarify a slevy na vybrané služby, standardem se stává i volání v rámci firmy zdarma. V nabídce často bývá zahrnuta také kvalitnější zákaznická podpora nebo nastavení limitů. Firmy mají obvykle k dispozici i internetovou samoobsluhu, kde lze nastavit možnosti použití všech podnikových telefonů. Například aktivovat služby nebo naopak blokovat volání na vybraná čísla. 

Zaměstnavatel by měl ve svém zájmu seznamovat zaměstnance s pravidly používání firemních telefonů, případně změnami v tarifech. Jen tak lze předejít nepříjemnostem kvůli vysokým účtům za provolané hodiny nebo odesílání a příjem dat. 

Nejvýhodnější ceny tarifů nabízí mobilní operátoři před Vánocemi. Nabídky je ale dobré si vždy pečlivě propočítat, nechat si vysvětlit v čem spočívají slevy, jak dlouho bude akční tarif platný a seznámit se s obchodními podmínkami. Nejvýhodnější službu si nakonec každý musí najít sám a vycházet při tom z vlastních zkušeností.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).