Obchodní podmínky představují dokument, který upravuje vztahy mezi kupujícím a prodávajícím.
Obchodní podmínky na dálku musí obecně vyhovovat hlavně nárokům občanského zákoníku, respektive jeho paragrafům, které se zabývají spotřebitelskými smlouvami.
V obchodních podmínkách musí být zveřejněny především tyto informace:
Při informacích o právu na odstoupení nesmí provozovatel zapomenout zmínit, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí zboží. V obchodních podmínkách by mělo být také uvedeno, jak to má spotřebitel udělat.
Jestliže se upozornění na dvoutýdenní „inkubační“ dobu v obchodních podmínkách neobjeví, prodlužuje se čas na možné vrácení zboží až na 3 měsíce. 14denní lhůtu podnikatel nesmí zkracovat ani jinak omezovat. Ani požadavek na vrácení zboží v neporušeném obalu či vyloučení odstoupení od smlouvy v případě osobního odběru zboží nemá oporu v legislativě.
Všeobecné obchodní podmínky musí být spotřebiteli poskytnuty ve formě, která umožňuje archivaci a reprodukci. Měly by jít tedy stáhnout a vytisknout.