Focus group

Focus group, neboli moderovaná skupinová diskuze, je typem kvalitativního výzkumu. Focus group tvoří vždy skupina lidí, která je sezvána na konkrétní místo v konkrétní čas nebo například do internetové diskuze. Moderátor využívá předem vytvořený scénář a postupně pokládá otázky týkající se diskutovaného tématu. Respondenti se účastní diskuze, odpovídají a navazují na názory dalších účastníků diskuze.

Mezi focus group, kdy se lidé setkají na konkrétním místě a na internetu jsou výrazné rozdíly. Internetová focus group:

  • umožňuje lidem odpovídat ve větší anonymitě (respondenti jsou tedy sdílenější),
  • dává lidem i moderátorovi více času na odpověď (odpověď může být přesnější, zároveň se ale ztrácí spontánní odpovědi),
  • dává stejně prostoru všem účastníkům (šanci projevit mají i introverti)
  • bývá levnější.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).