Hodnota značky (brand equity)

Hodnota značky (anglicky brand equity) je pojem, který se snaží vyjádřit přidanou hodnotu, kterou značka propůjčuje zboží nebo službě. Zjednodušeně řečeno: pokud vedle sebe dáte dva stejně drahé identické prací prášky, jeden ale beze jména a druhý značkový, je právě rozdíl v prodaných kusech značkového prášku ona hodnota značky. 

Hodnota značky se nejčastěji definuje z pohledu zákazníka (tzv. CBBE model), pak jde především o povědomí o značce uložené v paměti, navázané asociace a loajalitu ke značce (David Aaker přidává ještě vnímání kvality). Vlastník značky vidí její hodnotu především v lepším odlišení od konkurence, vyšší věrnosti zákazníků, v menší zranitelnosti vůči krizím a konkurenci, ve vyšších maržích a v možnosti rozšiřovat značku i na další produkty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).