Human-centered design (HCD)

HCD nebo také design zaměřený na člověka je souborem přístupů a metod, jejichž cílem je vytvořit proces, který pomůže vyřešit nějaký problém díky inovacím. Může jít o problém společenský, technický i marketingový.

HCD do svého procesu zapojuje budoucí uživatele nové služby (nebo značky) už od začátku. V této první fázi se snaží lidem naslouchat a chápat jejich problém (např. s využitím kvalitativních výzkumů).

V druhé fázi procesu se vytváří návrh řešení, často v podobě prototypu (cílem je rychle ověřit přínostnost, případně vylepšit prototyp a znovu ověřit, zda došlo k vyřešení problémů).

Ve třetí fázi se pak ověřuje životaschopnost vybraného řešení. Aby mohlo být řešení problému opravdu přínosné, musí být žádoucí (ze strany jeho budoucích uživatelů), proveditelné a udržitelné v dlouhodobém horizontu.

Přístup HCD je možné využívat i v marketingu nebo při tvorbě značek. V těchto oblastech pomáhá lépe pochopit zákazníky, umožňuje inovovat marketingovou komunikaci a nabízí také nástroje, jak ověřit vhodnost vybrané komunikace.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).