Asociace jsou slova nebo krátká slovní spojení, které se vybaví lidem, když přijdou do kontaktu s konkrétní značkou. Díky asociacím, které mají lidé uloženy v paměti a které si spojují se značkou, se utváří postoj ke značce.
Nejčastěji tyto asociace vznikají prostřednictvím osobní zkušenosti. V tomto případě se jedná o ty nejsilnější vazby. Dále jsou pak asociace předávány prostřednictvím doporučení neboli šuškandy a skrze reklamu. To, jak značku vnímají zákazníci, tedy jaké si s ní pojí asociace, zkoumají různé výzkumy.
Sami se zeptejte, co se vám vybaví, když se řekne např. TV Nova. Slova, která vás napadnou, jsou právě ony asociace. Při budování značky doporučujeme sepsat si tzv. ideální asociace, tedy ty, které chcete, aby vaše značka vyvolávala v myslích zákazníků. Měla by to být slova nebo krátká slovní spojení, určitě ne věty. Všechny vaše kroky týkající se značky by měly tyto asociace splňovat.