Kvalitativní výzkum

Kvalitativní výzkum se zaměřuje na pochopení problému. Na rozdíl od kvantitativního výzkumu odpovídá spíše na otázku proč (místo kolik, jak moc apod.). Kvalitativní výzkum se využívá, pokud je třeba téma pochopit do hloubky, když je třeba popsat motivace nebo bariéry chování nebo se výzkumník potřebuje respondenta doptávat.

V oblasti značek se kvalitativní výzkum využívá v úvodních částech procesu vytváření značky, kde je nutné pochopit, jaký mají zákazníci nebo jiné důležité skupiny vztah k produktu, zda by si ho koupili a proč (případně proč ne). Tyto informace je vhodné brát při tvorbě značky v potaz.

Příkladem kvalitativního výzkumu jsou focus group (také známé jako moderované skupinové diskuze) nebo hloubkové rozhovory.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).