Logo patří mezi základ ztvárnění značky. Dobře navržené logo pomáhá rychleji si zapamatovat, vybavit a najít (identifikovat) značku (zákazník totiž nemusí číst název značky, logo vnímá podvědomě). Přidávání log na výrobky nebo reklamní materiály se označuje jako branding.
Provedení log můžeme rozdělit do několika základních skupin: čistě textová loga a grafická loga buď s abstraktním, nebo reálným symbolem (piktogramem). Kromě názvu značky je možné zaregistrovat ochrannou známku i na grafické ztvárnění značky, tedy na logo. Grafické ztvárnění zásadně pomáhá v odlišitelnosti názvů značek, které zní podobně nebo se třeba špatně vyslovují.
V některých brandingových textech se můžete setkat s odlišováním pojmů logo a logotyp. Logotyp je v tomto vnímání čistě typografický, tedy textový prvek, zatímco logo v sobě už má nějaký symbol (piktogram). Důležité je dodržovat tzv. vizuální konzistenci – tedy používat stejné logo. Tomu pomáhají pravidla korporátní identity, tedy grafický manuál.
Na rozdíl od názvu může docházet u log ke změnám a modernizacím (tzv. rebranding), což se většinou děje při snaze pozměnit vnímání a positioning značky. S logem zásadně souvisí barvy i písma značky.