Maskot je jeden ze způsobů, jak dodat značce představitele. Maskot dodává značce lidskou tvář a emoce. Proto má drtivá většina maskotů lidské rysy – oči, pusu, nohy atp. Zákazníkovi je pak značka bližší (lidštější).
Některé značky řeší skrze maskota problém se zapamatovatelností, který může pramenit z nevhodně zvoleného názvu. Pro maskoty bývá charakteristická uvolněná tonalita. Klidně mohou být hraví, drzejší, mohou popichovat a podobně jako u středověkých šašků to bude sloužit k pobavení. Maskot může mluvit i o lehce jiném obsahu, který se vyloženě netýká pouze tématu dané značky.
Příklad: Příkladem je Českomoravská stavební spořitelna a její dlouholetý maskot liška. S maskoty se často setkáme také ve sportu. Hokejové kluby mají často své maskoty (karlovarská Energie varana, Chomutovští zase piráta), kteří baví diváky o přestávkách při utkání.