Persona

Persona je fiktivní profil člověka typického pro daný cílový segment. Má tvář, jméno a příběh. Pomůže vám zacílit marketingové výstupy na konkrétní zákazníky, vcítit se do jejich kůže a vnést do reklam a textů emoce. Jedná se tedy o interní nástroj pro adresnější marketingovou komunikaci.

Při navrhování person je potřeba dát si pozor, aby to byl vždy skutečně uvěřitelný člověk. Ke každému profilu přidejte následující:

  • Jméno a příjmení 
  • Fotografie
  • Věk 
  • Vzdělání 
  • Povolání 
  • Příjem 
  • Jakou má povahu? 
  • Co dělá ve volném čase? 
  • Jaký má vztah / emoce k vaší značce? 
  • Jak vypadá její/jeho běžný den? 
  • Kdy a kde přichází do kontaktu s vaší značkou? 
  • Jaké problémy mu/jí vaše značka pomáhá řešit? 
  • Proč si vaši značku kupuje? 
  • Jakými argumenty ho/ji přesvědčujete, aby si vybral/a právě vaši značku?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).