Poslání firmy vyjadřuje filosofii a směr, kterým se má firma ubírat. Poslání firmy se skládá z vize, mise a řešení. Poslání firmy pomáhá v rozhodování v každém momentu podnikání. Ať už se firma rozhoduje o své značce, spolupráci s další firmou nebo nabírá nové zaměstnance, všechno by mělo být v souladu s posláním. Poslání je důležité i pro zákazníky. Každá firma existuje proto, aby vydělávala peníze. Lidé ale chtějí znát příběh nebo přístup, se kterým se mohou ztotožnit.
Poslání firmy má nejčastěji povahu interního dokumentu, který je určen kolegům ve vedení firmy, zaměstnancům, ale i třeba spolupracujícím externím agenturám.
Příklad Český rozhlas: Naším posláním je sloužit veřejnosti, poskytovat kvalitní informace, vzdělávání, kulturu i zábavu a přispívat k ochraně a rozvoji základních hodnot demokratické společnosti.
K poslání firmy se dostanete skrze jednoduché otázky proč. Proč jste založili svou firmu? V čem chcete pomáhat společnosti resp. lidem? Kde vidíte svou firmu za pět let? Proč mají lidé rádi právě vaši firmu? Podrobněji o tom, jak sepsat poslání firmy v článku Všichni by měli vědět, co vás ráno vytáhne z postele.
V některých případech přijde vhod připravit si i stručné poslání v jedné větě – to je pak možné prezentovat navenek. Jedná se o stručné shrnutí toho co, komu a proč firma přináší.