Povědomí o značce znamená to, do jaké míry je značka „umístěna“ v mysli spotřebitele. Pokud se zákazník s danou značkou už někdy někde setkal a vzpomněl si na to v momentě, kdy ji znovu uviděl, mluvíme o identifikaci značky.
Marketingové teorie říkají, že spotřebitel raději zvolí tu značku, kterou alespoň už jednou v životě viděl, protože taková volba mu přijde bezpečnější (tolik neriskuje). Pokud si zákazník dokáže danou značku vybavit při debatě o určité produktové řadě, mluvíme o vzpomínce na značku (vybavení si značky). A pokud si z určité produktové řady vybaví pouze jednu značku, jedná se o dominanci značky. To může přerůst až v obecné označení produktové kategorie skrze tuto značku (např. označení jar pro celou kategorii mycích prostředků na nádobí).
Aby se značka vryla do povědomí, musí být často vidět. Toho lze dosáhnout reklamou, propagací, sponzoringem, za pomoci public relations a dalších marketingových technik. Dále pak musí být značka jasně spojena s žádoucími ideálními asociacemi a musí být jednoduše identifikovatelná (potřebuje tedy zřetelný branding).
Povědomí o značce se měří kvantitativní formou výzkumu, který se reprezentativního vzorku respondentů dotazuje, které značky si vybaví z daného segmentu (spontánní povědomí), jestli znají předloženou značku (podpořené povědomí) či zda rozpoznají značku z fragmentů loga. Výsledkem je pak procentuální povědomí v cílové skupině.