Oproti cílové skupině se cílové segmenty definují na základě vztahu k produktům nebo službám. Různé segmenty tedy pořád zapadají do jedné velké cílové skupiny. Pro nadefinování segmentů je třeba znát motivace – důvody, proč vaší značku užívat.
Segmenty by se od sebe měly co nejvíce lišit. Užitečné je segmenty výstižně pojmenovat a sepsat si u každého segmentu hlavní motivace a taky přínosy, které jim značka přináší (může jít o příslib značky). Stanovovat víc než pět segmentů není vhodné.
Příklad: Když vlastníte vegetariánskou restauraci, cílovou skupinou mohou být všichni z Brna ve věku 20 až 60 let. Aby bylo možné vytvořit relevantní značku nebo lépe zacílit marketing, je třeba poznat jejich vztah k produktu. Ptejte se proč různí lidé chodí do vaší vegetariánské restaurace? V jednom segmentu budou vegetariáni, pro které je to životním postojem a jinak se ani nestravují, v druhém budou lidé, kteří preferují rostlinou stravu z náboženských důvodů, v dalším lidé, kteří chtějí (občas) něco lehkého k obědu, a v dalším ti, co potřebují vyčnívat z davu a působit trendy.