Strategie značky je jedním ze základních dokumentů firmy. Ve strategii značky je sepsán ideální stav, ke kterému se chce značka dostat. Najdete v ní podklady, na kterých značka stojí, ale i způsoby, jak ji uvést v život (implementovat ji). Teprve po vytvoření strategie značky následují dokumenty jako marketingová, komunikační, obsahová nebo např. facebooková strategie. Je totiž potřeba vycházet z jednoho základu, kterým je právě značka.
V rámci praxe se můžete setkat s různými názvy pro strategii značky. Jde hlavně o „brand book“ a „brand story“. Strategie značky bývá někdy nesprávně zaměňována za manuál značky (brand manual).
Příklad: Struktura strategie značky podle Lovebrandu je postavena na úvodní části, ve které je nejdříve potřeba poznat důvody, proč značka vůbec existuje, koho oslovuje a co nabízí; poté následuje už samotná část o značce, tedy její definice, ztvárnění i komunikace:
1. Analyticko-explorační část
1.1. Poslání firmy (mise a vize)
1.2. Nabídka (řešení, výhody a nevýhody, USP)
1.3. Zákazník (cílové skupiny, segmenty, persony, argumentace)
2. Značka
2.1. Definice značky (pilíře, ideální asociace, emočně-symbolický užitek, značka jako konkrétní člověk, koláž značky)
2.2. Ztvárnění značky (název, logo, slogan, představit, barvy, písma)
2.3. Komunikace značky (pravidla používání názvu, oslovování, tonalita)
2.4. Měření a monitoring značky (KPI, metriky, (buzz-)monitoring)
3. Implementace značky
3.1. Analýzy kontaktních míst
3.2. Manuály značky
Na Podnikatel.cz najdete i podrobný seriál, jak si může samotný podnikatel nastavit značku.