Značka (brand)

Značka je spojka, most mezi firmou, výrobcem, prodejcem a spotřebitelem, zákazníkem. Značka lidem usnadňuje pamatovat si a předávat zkušenosti a asociace s výrobkem nebo službou, kterou značka zastupuje. Jakmile totiž můžeme něco jednoduše pojmenovat, je možné o tom taky začít mluvit. Značka tedy není jenom logo, ale jsou to myšlenky, pocity a postoje (tedy emoce) zákazníků ke službě nebo produktu, který značka zastupuje. Značka je tón, kterým s zákazníky mluví na infolince, je to obal i výloha obchodu, majitel firmy i to, co značka dává na svůj Facebook. 

Značka a starost o ní (tedy budování značky) není jenom otázkou marketingu, dotýká se mnohem více oblastí (public relations, human resources – viz zaměstnavatelská značka, obalového designu, péče o zákazníka…), a tak by měla být v gesci nejvyššího vedení ve firmě.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).