Existují dva způsoby prodeje reklamy
- náš přímý prodej, kde se naše obchodní oddělení domluví s inzerentem nebo s agenturou
- programatický prodej, který probíhá bez našeho zásahu
U první varianty není moc co řešit. Víme, kdo a co inzeruje, a pokud by inzerce odporovala našemu přesvědčení, či dokonce zákonům, tak ji neprodáme.
Programatický prodej je něco trochu jiného. Reklamní plocha je nabídnuta do veřejné aukce, které se může účastnit kdokoliv na světě, a kdo za zobrazení nabídne nejvíce peněz, ten ho dostane. Pro zájemce o detaily doporučujeme heslo na Wikipedii.
Co je podstatné – v programatickém prodeji se často cílí na konkrétní lidi, resp. na jejich chování. Čtenář A dostane úplně jinou reklamu než čtenář B a než čtenář C. Pokud tedy vidíte reklamu, která k nám podle vás tématicky nezapadá, může to být tím, že systém si na základě vašeho chování vyhodnotil, že vás taková reklama zajímat bude.
Samozřejmě se ale stane, že některé sítě přistupují k inzerentům příliš benevolentně a pustí nám reklamy, které na serveru opravdu nechceme. Takové inzerenty či celé sítě okamžitě po zjištění blokujeme.
Pokud u nás uvidíte reklamu, která je podle vás za hranicí dobrých mravů, či dokonce za hranou zákona, pošlete nám do redakce její screenshot a adresu, na kterou vede proklik. Uděláme maximum proto, abychom zjistili, kdo nám ji poslal a aby se to neopakovalo.
Stojí nám to za to?
Často se nás ptáte, jestli musíme programatickou reklamu nabízet. Odpověď je, že programatická reklama má na našich příjmech nezanedbatelný podíl, který navíc velkým tempem roste, a není daleko doba, kdy se programaticky bude prodávat většina ploch. Pokud trh směřuje tímto směrem, nemůžeme jít opačným, protože bychom daleko nedošli.