Velmi pravděpodobně máte webovou prezentaci firmy. Možná, že máte váš web hostovaný u některého z poskytovatelů. Web je pravděpodobně připraven pro provoz v cloudu a může využít výhody elasticity, dostupnosti atd. Jednoduchý přechod je také v rámci standardního softwarového vybavení jako jsou kancelářské aplikace či komunikační prostředky.
Příklad
Každý zaměstnavatel komunikuje se svými zaměstnanci a zjišťuje jejich názory pomocí dotazníků. S cloudovým tabulkovým procesorem vytvoříte dotazník. Vygeneruje se ve formě webové stránky, kterou rozešlete zaměstnancům emailem. Odpovědi se automaticky zapíšou do tabulkového procesoru. Jedním kliknutím pak můžete výsledky prezentovat v grafické podobě. Grafy snadno vložíte do vašeho firemního webu. Zkuste podobný systém ve svém podniku použít například pro hlasování o lokalitě následující firemní party, získáte podporu zaměstnanců, a to je hlavní.
Jednou z klíčových aplikací pro kvalitní organizaci práce je kalendář, do kterého si ukládáte všechny schůzky. Zde je výhoda cloudu jasná. Novou schůzku do kalendáře zapíšete jak z vašeho počítače v kanceláři, tak z vašeho mobilu. Navíc k němu má snadný přístup asistentka, která vám může schůzky organizovat. Pokud zavedete stejný kalendář v celém podniku, budete vidět, co a kdy dělají vaši kolegové. Vaše asistentka na požádání snadno zorganizuje schůzku všech spolupracovníků v čase, kdy jsou volní. Zavedení a disciplína v udržování kalendářů významně zvýší efektivitu vaší firmy.
Sdílení dokumentů je další krok na vaší cestě k zvýšení produktivity a snížení nákladů. Existuje několik řešení, pro která se vaše firma může rozhodnout. Jisté je, že přechodem na cloudové aplikace můžete ušetřit a současně zvýšit produktivitu. Horší je to s aplikacemi, které jste speciálně vyvinuli pro váš typ obchodu. Ty jsou pravděpodobně spojeny s vaší databází, která běží na firemních serverech.
Porozhlédněte se a vyberte si vhodný cloud s dobrou cenovou nabídkou a začněte vaši databázi zálohovat na cloudu. Řada cloudových center nabízí výhodné zaváděcí ceny. Speciální firemní aplikace se na cloud dostanou asi jako poslední. Po získaní zkušeností je třeba se rozhlédnout a najít na trhu aplikaci, která by se dala pro vás upravit a přizpůsobit. Nejdůležitější je dobře naplánovat přechod. Ve středním podniku tento přechod může trvat i několik let. Podívejte se jak použít hybridní cloud Box 7. Někdy to není jednoduché najít potřebnou aplikaci nebo službu. Na webu se každý den objevují nové a nové, najít je můžete pomocí svého oblíbeného vyhledávače. Než aplikaci spustíte, prostudujte si ji, některé jsou od vznikajících společností a nemají dostatečnou kvalitu.
Box 7: Hybridní cloud
Při přechodu na cloud bychom měli zvážit i využití současných serverů. To je možné v takzvaném hybridním cloudu. Část aplikací běží na našich vlastních serverech a zbytek na veřejném cloudu. Takovéto aranžmá vám současně dává možnost si na vašich vlastních serverech držet nejdůležitější data. Částečné použití veřejného cloudu vám zase dá k dispozici dostatečné množství výkonu a paměti pro organický růst vašeho podnikání.Začínáte podnikat?
Nemáte peněz nazbyt? Cloudové aplikace jsou tu pro vás. Stačí, když každý z vašich zaměstnanců dostane jednoduchý počítač s internetovým připojením, a můžete začít. Zadarmo nebo za minimální měsíční poplatek si pořídíte kancelářské aplikace včetně e-mailu a kalendáře. Do kategorie cloud aplikací patří i notoricky známé weby YouTube, Flicker, Picasa a další.
Na webu najdete mnoho různých programů pro vytváření grafů organizačních grafů. Velmi populárním se v poslední době stalo prezi.com, vytvoříte s ním velmi efektní prezentace. Jednoduché vystavení faktury a kontrolu platby vám zajistí např. fakturoid.cz, firemní prezentaci na webu si uděláte v Google weby nebo na internet123.cz.
Podnikatel.cz vám nabízí aplikaci, která nese skoro všechny znaky cloudových aplikací pro vedení vašeho účetnictví online na účtujte.cz. Na sledování návštěvnosti a konverzí je Google analytics nebo Navrcholu.cz. Pro řízení projektů lze použít Pivotal tracker nebo Basecamp. Na marketing přes e-mail je prima Mail chimp. Větší podniky mohou sáhnout po CRM od Microsoftu nebo SalesForce.