Že mobilní verze e-shopu má smysl, potvrzují i velké tuzemské e-shopy, které ji buď spustily, či se na její strat chystají. Verzi pro chytré telefony nabízí Alza.cz, v nejbližší době ji pak plánuje Kasa.cz a Mall.cz.
Náklady na realizaci mobilní verze se samozřejmě nemusí vyplatit každému e-shopu a obchodníci by si proto měli pečlivě spočítat náklady a případné přínosy. Jak však ukazují statistiky, počet lidí, kteří přes mobilní telefon online nakupují, neustále roste a dá se tak předpokládat, že mobilní verzi budou postupně spouštět další a další e-shopy.
Mobilní verze by měla obsahovat všechny důležité funkce včetně online dokončení objednávky. Systém by měl rovněž rozpoznat, že zákazník e-shop navštívil ze svého svého chytrého telefonu, a ihned ho přesměrovat a optimalizovanou mobilní verzi. Vzhledem k šíři nabídky chytrých telefonů by měla být mobilní verze dostupná pro více mobilních systémů.
Vývoj mobilního e-shopu vyžaduje oproti vytváření webového rozhraní odlišný přístup. Má specifické požadavky na styl ovládání na dotykovém displeji telefonu. Kvůli tomu se musí přizpůsobit vzhled, rozměry a rozmístění navigačních prvků pro co nejsnadnější ovládání jedním prstem. Klíčové je i zobrazení pouze nejdůležitějších informací a celková jednoduchost uživatelského rozhraní.