Nabídka způsobů platby se samozřejmě odvíjí též od technických a finančních možností a ne každý e-shop si může dovolit poskytnout tak široké spektrum platebních metod, jako mají třeba velké online obchody. Například začínajícímu e-shopu většinou banky neumožní zřídit platbu kartou. Banky totiž mají řadu podmínek, které startující obchod nemůže splnit. Vyhráno nemusí mít ale ani zaběhnutý e-shop, banky si totiž každého žadatele řádně prolustrují. Není výjimečné, že příslušné požadují živnostenské oprávnění k předmětné obchodní činnosti, funkční internetové stránky obsahující vždy reklamační a obchodní podmínky, kontaktní údaje firmy a údaje o způsobu placení.
Další možnost platby tvoří platební systémy (agregátory), které nabízejí více platebních metod v jedné. Zákazník si zvolí platbu třeba přes svůj standardní internetbanking nebo svou kartu. Po výběru způsobu je následně přesměrován do prostředí své banky. Platební příkaz je systémem předvyplněn a zákazník jej pouze potvrdí. Obchodník dostane okamžitě po provedení informaci o platbě a peníze jsou mu připsány na účet u jeho banky, je-li tato součástí platebního agregátoru. Celý systém tím zjednodušuje situaci pro zákazníky, kteří nejsou omezeni tím, u které banky mají účet.
Platebních systémů, které sdružují více platebních metod, nabízí v Česku několik firem. Mezi nejvyužívanější patří PayU, PayMyWay nebo Gopay.
Platební metody v e-shopech
- Platební karty
- Platební brány
- Platební agregátory
- Nákup na splátky
- Premium Rate SMS
- M-platba
- Elektronické peněženky
- Převod na účet
- Dobírka
- Hotovost