Pomocí vhodné kombinace mnoha poměrně složitých aktivit lze dosáhnout lepšího umístění odkazů na vaše stránky ve vyhledávačích. Souhrnně se tento proces nazývá SEO optimalizací. Právě se zvyšováním přirozené návštěvnosti (SEO – search engine optimization) má mnoho českých e-shopů nemalé problémy, protože se o ni nezajímají jako o celek. Jakých problémů se nejčastěji dopouštějí české e-shopy při zvyšování přirozené návštěvnosti?
Pozor hlavně na:
- Nezvládnutý redesign webu
- Neefektivní cíle optimalizace
- Nepovolené optimalizační techniky
- Nedostatečná unikátnost
- Špatné interní prolinkování
- Zahození vydobytých pozic
Mezi velmi zásadní prodejní kanály se řadí také srovnávače zboží. Data do srovnávačů dodávají sami prodejci. Každý e-shop, který se chce objevovat ve výsledcích vyhledávání srovnávače zboží, se musí zaregistrovat a poskytnou databázi produktů ve formátu xml (Extensible Markup Language). XML je formát souboru určený k zápisu databáze, kde má každá položka konkrétní prvky. Srovnávačů českých e-shopů se nachází na internetu destíky. Mezi nejnavštěvovanější patří Heureka.cz a Zboží.cz.
E-shopy často také využívají PPC reklamy. Zde by obchody měly předně dbát na efektivitu PPC reklamy. Pokud pomocí PPC reklamy propaguje e-shop vícero produktů nebo služeb, je vhodné je mít uvnitř reklamního systému logicky strukturovány, aby obchodník dokázal efektivitu jednotlivých reklam vyhodnocovat. Důležité je rovněž správně nastavit cílovou stránku (Landing pages) a dobře pracovat s vyhledávacími dotazy. Častý omyl, kterého se dopouštějí správci PPC reklamy, je nepochopení rozdílu mezi klíčovým slovem a vyhledávacím dotazem. Klíčová slova, která se zadávají do reklamního systému se nemusí nutně rovnat vyhledávacím dotazům, které spouštějí zobrazování reklamy.